استعلام شرکتهای ثبت شده – چگونگی استعلام شرکت ها و موسسات غیرتجاری

چگونه شرکتهای ثبت شده را جستجو کنیم؟

استعلام شرکتهای ثبت شده به اینصورت است که کلیه شرکت هایی که تاسیس می شوند برای رسمیت و شخصیت حقوقی پیدا کردن باید به ثبت رسانده شوند. لذا ثبت شرکت یک مسئله الزامی می باشد و دولت باید تا جایی که امکان دارد در تشکیل آن ها نظارت نداشته باشد تا آن ها مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

افرادی که اقدام به تاسیس شرکت می کنند و می خواهند شرکت خود را به ثبت برسانند امکان دارد این سوال برای آن ها مطرح باشد که به نحوی می توانند از شرکت هایی که قبلاً به ثبت رسیده اند استعلام بگیرند؟

روش استعلام شرکت به روشهای نوین

هر نوع شرکتی بعد از تکمیل کردن مراحل ثبت و اخذ شماره ثبت جهت متقاضیان ثبت شرکت قابل پیگیری و استعلام می باشد, ما در این قسمت می خواهیم شما را با روش های استعلام شرکت های ثبت شده آشنا کنیم:

استعلام شرکت های ثبت شده

استعلام شرکتهای ثبت شده به روش جدید

از جمله مهمترین منابعی که کلیه افراد، ارگان ها، سازمان های دولتی و خصوصی می توانند به آن استناد کنند، سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور به آدرس http://ilenc.ir است. برای گرفتن استعلام از این سامانه باید یکی از اطلاعات زیر را در سامانه درج نمایید.

  • نام شرکت
  • شماره ثبت شرکت
  • شناسه ملی شرکت

استعلام شرکت از روزنامه رسمی به روش نوین

از آنجایی که مواد مهم و مورد نیاز هر شرکت در روزنامه رسمی کشور آگهی می گردد تا عموم مردم از آن اطلاع پیدا کنند، بنابراین درصورتی که شما می خواهید اطلاع پیدا کنید که آیا شرکت خاصی به ثبت رسیده است یا نه می تواند به سامانه روزنامه رسمی مراجعه نمایید.

درضمن شما از با استفاده از این سامانه می توانید پرینت روزنامه رسمی ثبت شرکت خود را هم داشته باشید. شما می توانید نخست وارد این سامانه شوید و سپس با استفاده از یکی از اطلاعات در خواست شده (نام شرکت – شماره ثبت شرکت – شناسه ملی شرکت) اطلاعات شرکت را جستجو نمایید.

نکته: در ضمن کلیه آگهی های قانونی شرکت ها و موسسات غیر تجاری از طریق پورتال http://rrk.ir قابلیت جستجوی پیشرفته قابل پیگیری است.

استعلام شرکت از سامانه اداره ثبت شرکت ها توسط کارشناس

جهت دریافت نمودن هرگونه استعلام از اداره ثبت شرکت ها، شما می توانید وارد سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها شوید. امروزه با اجرایی شدن سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراجعات ارباب رجوع به شکل اینترنتی و از طریق سامانه اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir به شکل غیرحضوری صورت می پذیرد.

به غیر از این روش این امکان نیز فراهم می باشد که بتوان تمامی اطلاعات مربوط به نحوه تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و روش های نامه های اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آینده را هم از طریق پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها پیگیری کرد.

در صورتی که شما نتوانید به یکی از طرق ذکر شده در بالا به اطلاعات شرکت مد نظر دست پیدا کنید، این مسئله به آن معنی می باشد که شرکت مد نظر شما به عنوان شرکت و به صورت رسمی به ثبت نرسیده است.

موسسه ثبت شرکت ذهن ناب می تواند با بهره گیری ازحضور کارشناسان مجرب در این مجموعه یاری رسان شما عزیزان در خصوص ثبت شرکت و مسائل مربوط به آن باشد . برای بهره گیری از خدمات موسسه ذهن ناب می توانید با ما تماس برقرار کنید.