ثبت شرکت با مسئولیت محدود به همراه تعیین شرایط و مراحل تاسیس و تشریح مدارک و هزینه های ثابت و جاری ثبتی شرکت مسولیت محدود به همراه راهنمای نحوه ثبت مسولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا تاسیس شرکت با مسئولیت چه مدت طول می کشد؟ هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود چقدر می باشد؟ مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟ مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود چگونه است؟ نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود چگونه می باشد؟ شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست و راهنمای ثبت شرکت مسئولیت محدود ۰ تا ۱۰۰ در این مقاله گنجانده شده است.

پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پس از تصمیم برای ثبت شرکت و انتخاب نوع شرکت مسئولیت محدود برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود خود به نکاتی در مورد شرکت های با مسئولیت محدود می پردازیم تا با دید باز و روشن تصمیم به ثبت شرکت با مسئولیت محدود بگیرید.

نحوه نوشتار شرکت های با مسئولیت محدود

با توجه به سلیقه های مختلف در نوشتار شرکت با مسئولیت محدود به نحوه های مختلفی شرکت با مسئولیت محدود نوشته می شود که به شرح زیر می باشد:

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت بامسئولیت محدود
  • ثبت شرکت با مسولیت محدود
  • ثبت شرکت بامسولیت محدود

ولی نحوه نگارش صحیح <ثبت شرکت با مسئولیت محدود> می باشد که در تمامی اوراق نوشته می شود.

شرکت با مسولیت محدود

پس از تصمیم به ثبت شرکت و انتخاب نوع شرکت با مسئولیت محدود می بایست در ابتدا توضیحاتی را ارائه دهیم و حتماً با توجه به متقاضی بودن ثبت شرکت با مسئولیت محدود به معنا و تعریف ثبت شرکت با مسئولیت محدود آشنا شده اید. با این حال به تعریف شرکتهای با مسئولیت محدود یا به عبارتی به تعاریف ابتدایی می پردازیم.

تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

تعریف ساده از شرکت با مسئولیت محدود به اینگونه می باشد که برای امور تجاری که حداقل وجود دو شریک در آن ضرورت دارد که شرکاء ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشند.

در شرکت با مسئولیت محدود هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند.

برابر ماده ۹۴ قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قرض و تعهدات شرکت است.

برابر با ماده ۹۵ قانون تجارت در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید گردد و در غیر اینصورت شرکت در قبال اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب شده و مطابق مقررات آن خواهد بود.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود که بیشترین تقاضای ثبت را در ایران دارد, دارای تشریفات خاصی می باشد و شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود می بایست تحت هر شرایطی رعایت و به اداره ثبت شرکتها طی اوراق ارسال از جمله اساسنامه, تقاضانامه, شرکتنامه, صورتجلسه مجمع موسسین و هیات مدیره رعایت و ارسال شود.

موارد زیر اصول اصلی شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد پس با ما همراه باشید.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

حداقل تعداد شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود دو شخص حقیقی و یا حقوقی (شخصیت حقوقی میبایست نماینده حقیقی خود را طی معرفی نامه ای مشخص کند) می باشد و چنانچه تعداد شرکاء شرکت با مسئولیت محدود از ۱۲ شخص حقیقی و یا حقوقی بیشتر شود می بایست هیئت نظار تعیین و سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکاء را تشکیل دهند و به بررسی و رسیدگی امور شرکت بپردازند و هیأت ناظر باید بلافاصله بعد از انتخاب شدن تحقیق کرده و اطمینان حاصل کند.

حداکثر تعداد شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود پیش بینی نشده است و قانون تجارت سکوت اختیار کرده است, بنابر این حدی برای حداکثر شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود تعیین نشده است. عموماً رابطه شرکاء در شرکت بامسئولیت محدود با یکدیگر رابطه نزدیک می باشد و از نوع خانوادگی می باشد.

لازم به ذکر است که افراد زیر ۱۸ سال درصورتی که جزء شرکاء شرکت باشند می بایست توسط ولی خود عهده دار مسئولیت شوند و نمی توانند عضو هیات مدیره شرکت با مسئولیت محدود باشند.

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی موضوعاً تجاری می باشد و به عبارتی موضوع فعالیت آن چیزی جز امور تجاری نیست. یکی از تفاوت هایی که شرکت های با مسئولیت محدود با شرکت های دیگر (شرکت سهامی خاص) دارند نیز، به همین موضوع بر می گردد زیرا شرکت های دیگر می توانند برای اموری غیرتجاری نیز تشکیل گردند و شکلاً تجاری باشند.

در زمان تاسیس شخصیت حقوقی می بایست موضوع فعالیت را به گونه ای تنظیم و ثبت نمود که شرح تمامی فعالیت های شرکاء باشد. در تعیین موضوع فعالیت شخصیت حقوقی در زمان تاسیس مواردی که جزء تصمیمات شرکاء جهت انجام فعالیت می باشد می بایست ذکر شود و همچنین مواردی از جمله اخذ وام و یا شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و مواردی از این قبیل به صورت اختیاری اضافه می گردد.

کامل بودن موضوع فعالیت به متقاضی تاسیس شخصیت حقوقی این اختیار را می دهد تا در زمان های مختلف به مشکل بر نخورد.

جالب است بدانید که هر شرکت می تواند یک یا چند موضوع فعالیت داشته باشد و مانعی برای این مورد وجود ندارد.

برخی از موضوعات برای به ثبت رسیدن در اداره ثبت شرکت ها نیاز به مجوز از ارگان خاصی را میطلبد حال بسته به موضوع مورد درخواست, اخذ این مجوز می تواند قبل یا بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام گردد.

انواع شرکت های با مسئولیت محدود

انواع شرکت های با مسئولیت محدود که در ایران قابلیت ثبت را دارند به شرح زیر می باشد و لازم به ذکر است که موارد ذکر شده تعداد محدود از انواع شرکت های با مسئولیت محدود می باشد:

  • شرکت با مسئولیت محدود پیمانکاری
  • شرکت با مسئولیت محدود تجهیزات پزشکی
  • شرکت با مسئولیت محدود خدماتی
  • شرکت با مسئولیت محدود کامپیوتری و نرم افزاری و سخت افزاری
  • شرکت با مسئولیت محدود مواد غذایی
  • شرکت با مسئولیت محدود کشاورزی

و خیلی موارد دیگر.

تعیین نام شرکت با مسئولیت محدود به مانند انواع دیگر شرکتهای ثبتی می بایست غیر تکراری باشد و این موضوع با توجه به استعلام نام شرکت توسط کارشناسان موسسه ثبت روز انجام می گردد.

در نام شرکت با مسئولیت محدود می بایست عبارت <با مسئولیت محدود> قبل و یا بعد از نام شرکت ذکر گردد و مشخصات شرکاء در نام شرکت نباشد درصورتی که نام شریکی در نام شرکت ذکر شود شریک حکم شریک ضامن خواهد داشت. به عبارتی در تمامی اوراق و اطلاعیه و سربرگ شرکت و هر جایی که نام شرکت آورده می شود باید در کنار نام شرکت عبارت با مسئولیت محدود قید شود.

اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکاء باشد و الا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در‌شرکت تضامنی را خواهد داشت.

به زبان ساده تر می توان گفت در تمامی اوراق و اطلاعیه و سربرگ شرکت و هر جایی که نام شرکت آورده می شود باید در کنار نام شرکت عبارت با مسئولیت محدود قید شود.

در حال حاضر به علت وجود ثبت شرکت های زیاد در ایران نام های تک سیلابی تا سه سیلابی تقریباً ثبتشان سخت شده است ولی موسسه ثبتی ذهن ناب می تواند در این مرحله برای اخذ نام های تک سیلابی به بالا شما را یاری رساند.

ممنوعیت قید نام یک یا چند تن از شرکاء در کنار نام شرکت, نشانگر برتری جایگاه سرمایه بر اعتبار شرکاء می باشد. در اداره ثبت شرکت ها بعد از تعیین نام شرکت, نام تائید شده به مدت ۶۰ روز برای آن شرکت محفوظ می ماند و بعد از آن هر شخص دیگری می تواند آن نام را برای شرکت خود انتخاب نماید.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید حداکثر ۵ نام را برای موسسه ثبتی ذهن ناب مشخص کنید که بر اساس اولویت باشد. برای تعیین نام حتماً با موسسه ثبتی ذهن ناب مشورت کنید تا زمان شما برای تعیین نام طولانی نشود و نام های مجوزی جزو نام شما نباشد.

سرمایه شرکت با مسئولیت در زمان تاسیس به اینصورت است:

شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می‌ شود که تمام سرمایه نقدی تأدیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد. در شرکتنامه باید صراحتاً قید شده باشد که سهم الشرکه ‌های غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است.

شرکاء نسبت به قیمتی که در حین تشکیل شرکت برای سهم الشرکه ‌های غیرنقدی معین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی ‌دارند. سهم الشرکه شرکاء نمی تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال اعم از با اسم یا بی ‌اسم و غیره در آید.

سهم الشرکه را نمی‌توان منتقل به‌ غیر نمود مگر با رضایت عده از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند. در هیچ مورد اکثریت شرکاء نمی تواند شریکی را مجبور به ازدیاد سهم الشرکه خود کند.

شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیرنقد باشد باید در قبال سرمایه غیر نقدی نظر کتبی‌ کارشناس رسمی وزارت دادگستری اخذ شود.

سهم الشرکه را نمی توان به شخص دیگری انتقال داد مگر با رضایت عده از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند (طبق اساسنامه تنظیم می گردد). در هیچ مورد اکثریت شرکاء نمی تواند شریکی را مجبور به ازدیاد سهم الشرکه خود کند.

حداقل سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود

به زبان ساده می توان گفت سرمایه شرکت با مسئولیت محدود حداقل ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل یکصد هزار تومان می باشد که در زمان تاسیس شرکت با مسئولیت محدود باید به مدیر عامل شرکت تسلیم شود و مدیر عامل اقرار به دریافت مبلغ کند و یا به صورت نقدی به بانک پرداخت شود.

انواع سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود سرمایه نقدی و غیر نقدی دارند و نمی توانند سرمایه خود را به قطعات سهام تقسیم کنند. شرح انواع سرمایه شرکت با مسئولیت محدود به صورت زیر می باشد:

سرمایه نقدی شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه نقدی شرکت با مسئولیت محدود یا به صورت نقدی به بانک و یا نقدی به صندوق شرکت قابل پرداخت می باشد.

سرمایه غیر نقدی شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه غیر نقدی شرکت با مسئولیت محدود می بایست توسط کارشناس دادگستری تائید و به اداره ثبت شرکتها اعلام شود. لازمه تائید سرمایه غیر نقدی گزارش کارشناس دادگستری می باشد یا به عبارتی هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیرنقد باشد باید در قبال سرمایه غیرنقدی نظر کتبی‌ کارشناس رسمی وزارت دادگستری اخذ شود.

محل قانونی شرکت با مسئولیت محدود همان مکان و محلی می باشد که شرکت می خواهد فعالیت خود را در آنجا انجام دهد. باید توجه داشت که آدرس شرکت بسیار مهم می باشد به دلیل اینکه حوزه مالیاتی را مشخص می کند.

در حال حاضر شرکت در شرف تاسیس مرکز اصلیش توسط اداره ثبت شرکت ها استعلام می شود و باید آدرس با کد پستی همخوانی داشته باشد.

محل قانونی شرکت با مسئولیت محدود همان مکان و محلی می باشد که در زمان تاسیس شرکت با مسئولیت محدود آن را محل قانونی شرکت تعیین می کنیم.

اقامتگاه شرکت با مسئولیت محدود می بایست دارای سند اداری و یا تجاری باشد و درصورتی که سند مسکونی باشد جهت اخذ کداقتصادی و دریافت کارت بازرگانی به مشکل بر می خورید. در نتیجه به هیچ عنوان اقامتگاه شرکت با مسئولیت محدود را ملک مسکونی معرفی نکنید.

استعلام کد پستی اعلام شده می بایست با پلاک و واحد اقامتگاه یکسان باشد و در صورتی که کد پستی اعلام شده پلاک و یا واحد دیگری را مشخص کند می بایست از اداره پست منطقه استعلام کدپستی اخذ گردد.

این مطلب را مطالعه کنید: تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

شعب شرکت با مسئولیت محدود

شرکت در شرف تاسیس می تواند دارای شعب مختلف باشد که با اعلام شعب و انجام امور تاسیس شعب برای کمتر شدن هزینه می توان در ابتدای تاسیس, شعب شرکت با مسئولیت محدود را اعلام نمود تا از هزینه ها کم کرد. در صورت نیاز به ثبت شعبه در زمان تاسیس شرکت, هزینه تاسیس شرکت مسئولیت محدود تغییری پیدا نمی کند.

جهت ثبت شعبه شرکت با مسئولیت محدود می بایست کد پستی و مدیر شعبه را مشخص نمود و برای مدیر شعبه اختیاراتی که مدنظر می باشد را تعیین کرد.

روزنامه شرکت با مسئولیت محدود به مانند باقی شخصیت های حقوقی به دو دسته تقسیم می شود:

  1. روزنامه رسمی شرکت با مسئولیت محدود
  2. روزنامه کثیر الانتشار شرکت با مسئولیت محدود

روزنامه رسمی شرکت با مسئولیت محدود

روزنامه رسمی شرکت با مسئولیت محدود از موارد اجباری چاپی می باشد. روزنامه رسمی شرکت با مسئولیت محدود به صورت اینترنتی و نسخه چاپی برای متقاضی ارسال می گردد و می بایست جهت اخذ پلمپ, افتتاح حساب, اخذ کد اقتصادی, طرح جامع مالیاتی و خیلی موارد دیگر ظرف مدت ۷ روز پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود پروسه آن به پایان برسد.

در روزنامه رسمی شرکت با مسئولیت محدود کلیه امور مربوط به تغییرات شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رسیده و ثبت شرکت با مسئولیت محدود به در یک نوبت چاپ می رسد.

روزنامه کثیر الانتشار شرکت با مسئولیت محدود

در روزنامه کثیر الانتشار موارد از قبیل دعوت شرکاء و کلیه امور مربوط به تاسیس و تغییرات و آگهی های دعوت شرکاء و اعضاء را به صورت خلاصه در آن باید ذکر کرد. لازم به ذکر می باشد که تغییرات شرکت با مسئولیت محدود به صورت اختیاری در روزنامه های کثیر الانتشار به چاپ می رسد.

تفاوت روزنامه رسمی و کثیرالانتشار در شرکت با مسئولیت محدود

در نتیجه روزنامه رسمی با روزنامه کثیرالانتشار متفاوت است. هزینه های روزنامه های کثیرالانتشار با توجه به تعداد کادر و انتخاب نوع روزنامه تعیین می گردد ولی روزنامه رسمی فقط تعداد کادر ملاک تعیین قیمت آن می باشد.

برای مشاوره بهتر حتماً با موسسه ثبتی ذهن ناب تماس حاصل کنید. از اول سال ۹۶ چاپ روزنامه رسمی اجباری شده و اگر شرکتی هایی که روزنامه رسمی خود را چاپ نکند تغییرات بعدی خود را نمی تواند انجام دهد.

مدت فعالیت شرکت با مسئولیت محدود به صورت محدود و نامحدود می باشد که این مورد به موضوع شرکت بستگی داشته و مرتبط است. برای مثال شرکت هایی که برای انجام کار های پروژه ای تاسیس می شوند عمدتاً به صورت محدود هستند و شرکت هایی که برای انجام امور بازرگانی هستند به صورت نامحدود تاسیس می شوند.

سال مالی شرکت با مسئولیت محدود اصولاً از اول فروردین تا آخر اسفند ماه می باشد. در بعضی از شرکت ها به علت شروع سال مالی میلادی سال مالی شرکت بر اساس سال مالی میلادی می باشد.

سال مالی شرکت جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی بسیار دارای اهمیت می باشد و همچنین دفاتر پلمپ شرکت بنا به سال مالی صادر می شوند.

مواردی از جمله مدارس و دانشگاه ها سال مالی را از اول مهر ماه تا آخر شهریور ماه تعریف می کنند.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود به دو بخش قبل و بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود می شود که به صورت کامل تشریح می دهیم:

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مراحل قبل از ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مراحل قبل از ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر می باشد:

در ابتدا می بایست تمامی موارد زیر تعیین و تکلیف شود:

  • تکمیل مدارک مشتری توسط متقاضی از جمله مدارک هویتی شرکاء و بازرسین (در صورت وجود) و اعضاء هیات مدیره.
  • تعین نام با اعلام ۵ نام سه سیلابی حداقل
  • امضاء وکالتنامه درصورتی که پرونده توسط وکیل انجام شود.
  • انتخاب موضوع فعالیت شرکت
  • تعیین اقامتگاه شرکت جهت فعالیت

اوراق قانونی شرکت های با مسئولیت محدود به شرح زیر می باشد که می بایست به امضاء شرکاء و اعضاء هیات مدیره و بازرسین (درصورت وجود) شرکت مسئولیت محدود رسیده باشد:

  1. شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود
  2. تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود
  3. اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود
  4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت با مسئولیت محدود
  5. صورتجلسه هیات مدیره شرکت با مسئولیت محدود.
  6. اقرارنامه مدیران و درصورت لزوم بازرسان شرکت با مسئولیت محدود

این اوراق برای هر شرکت متقاوت می باشد و رویه ثابتی برای کلیه شرکت های با مسئولیت محدود ندارد.

با توجه به خواسته شرکاء و اعضاء هیات مدیره شرکت کلیه اوراق قانونی شرکت با مسئولیت محدود را موسسه ثبتی ذهن ناب به صورت اختصاصی و جامع تنظیم و ثبت می کند به گونه ای که کاملاً با مقررات قانون تجارت همخوانی داشته باشد و در آینده باعث بروز مشکلی نشود و تمام موارد را لحاظ می کند.

جهت افتتاح حساب شرکت با مسئولیت محدود می بایست تمامی افرادی که صاحب امضاء قانونی شرکت می باشند در بانک مورد نظر متقاضی حضور داشته باشند و همچنین روزنامه رسمی و آگهی ثبتی تاسیس شرکت با مسولیت محدود همراه افراد صاحب امضاء باشد.

با توجه به ارسال اوراق به اداره ثبت شرکت ها در ابتدا آگهی ثبتی به ثبت می رسد و می بایست نسبت به پرداخت روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار اقدام گردد.

پس از تحویل روزنامه رسمی و کثیرالانتشار شرکت به تائید رسیده می بایست نسبت به ثبت نام های طرح جامع مالیاتی اقدام و به مرحله ۴۵ رساند.

پس از تکمیل مراحل طرح جامع مالیاتی, اوراق از جمله روزنامه رسمی و کثیر الانتشار و تائیدیه طرح جامع مالیاتی را به اداره ثبت شرکت ها تحویل و کلیه اوراق ثبتی را مهر و امضاء شده تحویل داده می شود.

بعد از تنظیم اوراق ثبتی و تائید کلیه شرکاء شرکت با مسئولیت محدود میبایست اوراق برای اداره ثبت شرکت ها به صورت پستی ارسال گردد. از تمامی اوراق تائید شده شرکت با مسئولیت محدود ۲ سری امضاء شده داخل پاکت پستی اداره ثبت شرکتها جهت بررسی کارشناسان آن اداره محترم می بایست ارسال گردد.

اوراق تمامی شرکت های با مسولیت محدود به دلیل رعایت موارد قانونی نیاز به مشاوره ثبتی با متخصص می باشد تا در آینده شرکاء به مشکلی برخورد کنند خلاء قانونی نباشد.

مراحل پستی اوراق ثبتی شرکت با مسئولیت محدود

مراحل ثبت مسئولیت محدود در اداره پست به شرح زیر می باشد:

  • خرید پاکت پستی از اداره پست محل اقامت شرکت با مسئولیت محدود.
  • تکمیل پاکت پستی.
  • ارسال اوراق جهت بررسی اداره ثبت شرکت ها.

مراحل بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مراحل بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر می باشد:

بعد از ارسال اوراق تاسیس شرکت با مسئولیت محدود به اداره ثبت شرکتها می بایست نسبت به تحویل اوراق تائید شده (درصورت پذیرش اوراق) شخصی که جهت این مهم انتخاب شده است به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و تمامی اوراق ارسال شده و آگهی ثبتی را تحویل بگیرد.

توجه داشته باشید تمامی اوراق ارسال و تائید شده دارای مهر اداره ثبت شرکتها باشد و از ۲ نسخه ارسال شده یک نسخه به متقاضی برگشت داده می شود و نسخه دوم در اداره ثبت شرکتها بایگانی می شود.

در حفظ و نگهداری اوراق تاسیس شرکت با مسئولیت محدود تمام تلاش خود را داشته باشید به دلیل این موضوع که المثنی اوراق تاسیس شرکت با مسئولیت محدود بسیار روند پیچیده ای دارد.

با توجه به ثبت شرکت و تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در اداره ثبت شرکتها می بایست نسبت به حق الثبت سرمایه شرکت در اداره ثبت شرکت ها و اداره مالیات اقدام نمود.

در اداره ثبت شرکت ها طبق لیستی که کارشناس به شما ارائه می دهد می بایست مبلغ حق الثبت را پرداخت نمود و در اداره مالیاتی نسبتی از سرمایه توسط اداره مالیات دریافت می شود.

جهت مشاوره می توانید با مشاوران ما در موسسه ذهن ناب تماس بگیرید.

با توجه به طی شدن مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود می بایست نسبت به پرداخت هزینه موارد زیر اقدام گردد:

  1. روزنامه رسمی
  2. روزنامه کثیر الانتشار
  3. پلمپ دفاتر سال جاری
  4. پلمپ دفاتر سال آینده

بعد از ارسال و تائید اوراق شرکت با مسئولیت محدود توسط اداره ثبت شرکت ها می بایست جهت تحویل شخصی به آن اداره محترم مراجعه کند و بعد از تحویل اوراق به پرداخت های قانونی از جمله روزنامه رسمی (اجباری) و کثیرالانتشار (اختیاری) و همچنین پلمپ دفاتر شرکت با مسئولیت محدود اقدام شود.

به موازات این موارد می بایست به صورت اینترنتی طرح جامع مالیاتی اخذ گردد و بعد از تائید و ثبت آن (به ماده ۴۵ برسد) نسبت به اخذ کداقتصادی شرکت با مسئولیت محدود اقدام گردد.

توجه داشته باشید که این پروسه می بایست حداکثر ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ تاسیس شرکت با مسولیت محدود انجام گردد.

مهمترین مورد بعد از ثبت شرکت با مسولیت محدود اخذ کپی برابر اصل تمامی اوراق تائید شده ثبتی می باشد چرا که این اوراق دگرباره صادر نحواهد شد مگر به صورت المثنی.

قوانین سالیانه شرکت با مسئولیت محدود

پایان هر سال مالی شرکت با مسئولیت محدود نسبت به اخذ دفاتر پلمپ اقدام کنید و همچنین تا پایان تیر ماه اظهارنامه مالیاتی را به اداره مالیات تسلیم کنید تا مشمول جریمه های مالیاتی نگردید.

نسبت به هر تغییر در شرکت های با مسئولیت محدود اقدامات لازم را انجام دهید به عنوان مثال اگر شریکی اقدام به افزایش سرمایه ای حتی بسیار اندک داده باشد طی صورتجلسه ای آن را ثبت و به اداره ثبت شرکتها ارجاع دهید و یا حتی درصورت تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود آن را به سرعت به ثبت برسانید تا در زمان پلمپ دفاتر به مشکل بر نخورید.

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

توجه داشته باشید بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود حتماً اقدام به ثبت برند و علامت تجاری خود در اداره مالکیت معنوی کنید تا از نام تجاری صاحبان سرمایه سوء استفاده نگردد.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایران به دو دسته اوراق ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت که برای اداره ثبت شرکتها ارسال می شود تقسیم بندی می شود که در زیر هر دو مورد را به صورت کامل و جامع توضیح می دهیم.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود

اوراق ثبتی شرکت با مسئولیت محدود

اوراقی که در شرکتهای با مسئولیت محدود یکسان می باشد به شرح زیر می باشد:

  • رسید پذیرش اینترنتی
  • ابلاغیه تائید نام
  • اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود
  • تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود
  • مجمع عمومی موسسین شرکت با مسئولیت محدود
  • هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود
  • هیئت ناظر درصورت بیش از ۱۲ شریک

مدارک تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر می باشد:

  1. مدارک هویتی شرکاء در زمان تاسیس (شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند).
  2. مدارک هویتی اعضاء هیئت مدیره درصورتی که هیئت مدیره خارج از شرکاء باشند.
  3. مدارک هویتی بازرس یا بازرسین و خزانه دار در صورت وجود.
  4. درصورتی که شریکی حقوقی باشد اوراق شخصیت حقوقی که دارای اعتبار و تمدید شده باشد به همراه معرفی نامه شخصیت حقوقی برای نماینده خود که دارای شماره و تاریخ اعتبار باشد.
  5. کد فراگیر درصورتی که شریک یا عضو هیئت مدیره فرد غیر ایرانی باشد.
  6. امضاء وکالتنامه وکیل درصورتی که پرونده تاسیس شرکت با مسئولیت محدود توسط وکیل انجام شود.
  7. ارائه مجوز درصورتی که موضوع شرکت با مسئولیت محدود مجوزی باشد.
  8. افتتاح حساب بانکی و پرداخت های قانونی قبل از ثبت شرکت با مسولیت محدود و ارائه شماره شباء.
  9. گواهی عدم سوء پیشینه و اقرارنامه اعضاء هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود.
  10. اعلام کد پستی معتبر اداری و یا تجاری جهت اقامتگاه شرکت با مسئولیت محدود.
  11. اعلام کد پستی معتبر جهت اعلام آدرس شرکاء و اعضاء هیات مدیره و بازرسین شرکت با مسولیت محدود.
  12. اعلام شماره تماس همراه به نام اعضاء هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود.

مدرک تحصیلی ثبت شرکت با مسئولیت محدود

لازم به ذکر است مدرک تحصیلی ثبت شرکت با مسئولیت محدود می تواند هر مدرک تحصیلی باشد و حتی امکان ثبت شرکت با مسئولیت محدود بدون مدرک تحصیلی می باشد.

درصورتی که شرکت بخواهد دارای رتبه و یا گرید شود مدرک تحصیلی دارای اهمیت می باشد.

جهت اخذ کارت بازرگانی شرکت با مسئولیت محدود حداقل مدرک تحصیلی مدرک دیپلم می باشد.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایران به دو دسته هزینه های اداره ثبت شرکتها و هزینه های جاری ثبت شرکت توسط موسسه می باشد.

لازم به ذکر است مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به موارد زیر ختم نمی شود و در زمان قرارداد موارد تکمیلی مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به متقاضی اعلام می گردد.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

هزینه های اداری ثبت شرکت با مسئولیت محدود

هزینه های اداری ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایران به شرح زیر می باشد:

  • تهیه پاک پستی جهت ارسال اوراق به اداره ثبت شرکتها
  • هزینه ارسال اوراق از اداره پست به اداره ثبت شرکتها
  • تهیه پوشه در اداره ثبت شرکتها جهت تحویل به کارشناس اداره
  • پرداخت حق الثبت تاسیس به نسبت سرمایه
  • پرداخت روزنامه رسمی تاسیس که حداقل ۲ کادر با هزینه ثابت می باشد
  • پرداخت روزنامه کثیر الانتشار تاسیس که حداقل ۲ کادر با هزینه های متغییر و اختیاری می باشد.
  • پرداخت هزینه پلمپ دفاتر شرکت با مسئولیت محدود

هزینه تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

هزینه های جاری ثبت شرکت با مسئولیت محدود با توجه به امور محول شده به موسسه ثبتی ذهن ناب متغیر می باشد. لازم به ذکر است تمامی مواردی را که توضیح داده ایم توسط موسسه پیش خواهد رفت و متقاضی نیازی ندارد که وقت و زمان خود را صرف این موارد کند. هزینه های جاری به شرح زیر می باشد:

  1. تنظیم کلیه اوراق قانونی شرکت با مسئولیت محدود
  2. ثبت کلیه اوراق تنظیم شده شرکت با مسئولیت محدود
  3. وکالت پرونده ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  4. تحویل اوراق شرکت با مسئولیت محدود از اداره ثبت
  5. به اتمام رساندن پروسه تاسیس شرکت با مسولیت محدود.

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به اینصورت می باشد که بعد از تصمیم در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود که پیشتر توضیح داده ایم اوراق نهائی را جهت تائید نام برای اداره ثبت شرکتها به صورت اینترنتی ارجاع می زنیم.

پس از گذشت ۲۴ ساعت کاری, نتیجه نام های ارسال شده تعیین و تکیلف می شود و یکی از نام ها مورد تائید اداره قرار می گیرد (درصورتی که تائید نام انجام نشد مجدد این پروسه تائید نام طی شود).

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در نهایت به بعد از تائید اوراق با مراجعه به اداره ثبت آگهی ثبتی و اوراق تائید شده را تحویل و به باقی امور از جمله پرداخت های قانونی و اخذ کد اقتصادی و همچنین اخذ گواهی ارزش افزوده می پردازیم.

خلاصه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل نیاز به دو نفر شریک بالای 18 سال می باشد که به عنوان شریک و عضو هیئت مدیره اعلام می شود. سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود، به شکل سهم الشرکه است و سرمایه کاملاً اعلامی بوده و نیازی نیست که سرمایه به حساب شرکت واریز شود.

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ابتدا نوع شخصیت خود را با مسئولیت محدود انتخاب کنید. تمامی مدارک هویتی شرکاء و اعضاء هیات مدیره و بازرسین و هر شخص حقیقی و حقوقی دارای مقام در شرکت را تکمیل شده داشته باشید به سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری مراجعه کنید.

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

تمامی مراحل را تکیمل کنید و سمت های اشخاص حقیقی و حقوقی شخصیت حقوقی را تکمیل کنید. تمامی موارد مربوط به شخصیت حقوقی از جمله سرمایه, تعداد اعضاء هیئت مدیره, نحوه تشکیل جلسات, نحوه انحلال, اقامتگاه شخصیت حقوقی و در کل تمامی موارد مربوط به شخصیت حقوقی را تکمیل کنید و سپس تعیین سمت و حق امضاء و به طور کل اعضاء هیئت مدیره را تعیین و تکلیف کنید.

سپس اوراق قانونی را تنظیم و برای اداره ثبت شرکتها ارسال کنید و در پایان منتظر جواب کارشناس باشید.

مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر می باشد:

  • با حداقل دو شریک می توان آن را تشکیل داد.
  • ثبت شرکت بدون ارائه مدارک تودیع سرمایه و صرفاً اقرار موسسین به واریز صندوق شرکت کفایت می کند.
  • برابر ماده ۱۰۴ قانون تجارت, مدیران شرکت می توانند از داخل و یا خارج شرکت انتخاب گردند.
  • مدت تصدی مدیران شرکت با مسئولیت محدود, نامحدود می باشد.
  • جزء در مواردی که شرکت دارای هیئت نظار است، مجمع عمومی تشکیل نمی شود
  • الزامی برای وجود بازرس در آن ها وجود ندارد.
  • اداره کردن آن به نسبت شرکت های دیگر راحتتر است و تشریفات پیچیده ای ندارد.
  • به هنگام ورشکستگی اموالشان شخصی متضرر نخواهد شد و به عنوان شخص حقیقی ورشکسته اعلام نمی شود.

معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر می باشد:

  • مسئولیت شرکاء در حد سهم الشرکه آن ها بوده و ممکن است افراد برای فرار از تعهد و مسئولیت این نوع شرکت را تشکیل بدهند.
  • مناقصات و مزایدات در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت شرکت های سهامی در مناقصات از اعتبار کمتری برخوردار می باشد.
  • پذیره نویسی ها و نقل و پرداخت های سهم الشرکه رسمی نبوده و تماماً صوری و ظاهری است. همچنین ورقه ای برای سهم الشرکه به صورت اوراق تجارتی قابل انتقال صادر نمی شود.
  • نقل و انتقال سهام کاملاً ازاد نبوده و باید موافقت به حدنصاب سه چهارم شرکاء برسد.
  • وام و تسهیلات: امکان اخذ وام و تسهیلات برای شرکت با مسئولیت محدود وجود نداشته و درصورت فراهم آوردن امکانات, تنها به میزان سرمایه شخصیت حقوقی به وی وام اعطاء خواهد شد.

وظایف مجمع عمومی موسس شرکت بامسئولیت محدود

وظایف مجمع عمومی موسس شرکت بامسئولیت محدود به شرح زیر می باشد:

  1. رسیدگی به گزارش مؤسسین و تصویب آن
  2. تصویب طرح اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و در صورت لزوم اصلاح آن
  3. انتخاب اولین مدیران شرکت با مسئولیت محدود
  4. تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی برای شرکاء تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد‌ شد

نکته: گزارش مؤسسین باید حداقل پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی مؤسس در محلی که در آگهی دعوت مجمع تعیین شده است آماده باشد.

نحوه اداره شرکت با مسئولیت محدود

مطابق ماده ۱۰۴ قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود به وسیله یک یا چند نفر مدیر موظف و یا غیرموظف, از میان شرکاء و یا خارج از شرکاء برای مدت محدود و یا نامحدود معین می گردند, اداره می گردد.

بنا بر این قانون گذار برای متقاضی اداره این نوع شرکت آزادی کامل در نظر گرفته و شرکاء می توانند مدیریت شرکت خود را برعهده گرفته و یا افرادی خارج از شرکاء شرکت را به این منصب گمارند.

نحوه اداره شرکت با مسئولیت محدود

مالیات شرکت با مسئولیت محدود

در حالت کلی دو نوع مالیات شامل حال شرکت های با مسئولیت محدود می شود.

  • مالیات بر عملکرد شرکت

این نوع از مالیات شامل مالیات بر هزینه های شرکت و همچنین سود حاصل از فروش یا خدمات می شود شامل کلیه هزینه های شرکت اعم از هزینه های مستقیم و غیر مستقیم می باشد. در مورد سود نیز باید توجه داشت که سود با درآمد تفاوت دارد و مالیات شامل سود شرکت می شود.

  • مالیات بر ارزش افزوده

این نوع مالیات نیز بر پایه فروش و درآمد شرکت محاسبه می گردد. معمولاً حدود درصدی از ارزش فروش, به قیمت خدمت و یا کالا افزوده می گردد که این هزینه اضافی به صورت مستقیم به اداره ارزش افزوده پرداخت می گردد.

یکی از نقاط ضعف مالیاتی که در مورد شرکت های با مسئولیت محدود در مقایسه با شرکت های سهامی وجود دارد، این است که شرکت های سهامی که برای عرضه در بازار بورس پذیرفته شده اند، از سال پذیرش تا سالی که فهرست نرخ ها در بورس حذف نشده باشد, معادل با ده درصد از بخشودگی مالیاتی برخوردار می گردند.

سخن آخر در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

درصورتی که تمایل به تاسیس شرکت با مسئولیت محدود دارید و این افتخار را می خواهید به موسسه ثبتی ذهن ناب بدهید, فرم زیر را پرینت گرفته و بعد از تکمیل مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود و به همراه مدارک هویتی اعضاء هیات مدیره و شرکاء و هر شخص دارای سمت برای موسسه توسط ایمیل یا فایل ضمیمه زیر ارسال کنید تا مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما سپری شود.

تا در سریعترین زمان و بهترین کیفیت شرکت با مسئولیت محدود شما به ثبت برسد.

فرم ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بعد از تکمیل و ارسال فرم فوق حتماً با موسسه ثبتی ذهن ناب تماس حاصل فرمائید تا تفاوت را احساس کنید.

توجه داشته باشید کلیه زمان در نظر گرفته برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود زمانی بین ۷ الی ۱۵ روز کاری انجام می باشد و هیچ فرقی ندارد که چه تعداد عضو, چه مقدار سرمایه و چه تعداد شریک داشته باشد.

این زمان از تحویل و تکمیل اوراق و صورتجلسه مهر و امضاء شده به موسسه حساب می شود.

بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید هزینه روزنامه ها پرداخت شود و بعد از این زمان باید ظرف مدت ۲۰ روز پلمپ دفاتر را اخذ کرد و همچنین ظرف مدت ۲ ماه برای اخذ کد اقتصادی اقدام نمود.

موسسه ثبتی ذهن ناب پیشرو در امور ثبتی

اولین در بهترین ها هستیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود را با ما تجربه و تغییرات را به ما بسپارید.

فاصله ما تا شما یک کلیک می باشد.

فرم تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

[iphorm id=”3″ name=”فرم تاسیس شخصیت حقوقی”]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید