هزینه ثبت شرکت سهامی خاص و توضیح روش و نحوه های تاسیس به همراه مدارک لازم و تشریح شرایط تاسیس شرکت سهامی خاص در 7 روز به صورت تخصصی همراه راهنمای مراحل ثبت.

در این مقاله با مواردی از قبیل ثبت شرکت سهامی خاص یا تاسیس شرکت سهامی خاص, مراحل ثبت شرکت سهامی خاص, نحوه ثبت شرکت سهامی خاص, راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص, مدارک ثبت شرکت سهامی خاص و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص آشنا می شوید.

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص

پس از تصمیم گیری جهت ثبت شرکت و انتخاب نوع شرکت سهامی خاص می بایست در ابتدا توضیحاتی را ارائه دهیم و حتماً با توجه به متقاضی بودن تاسیس شرکت سهامی خاص به معنا و تعاریف ابتدایی شرکت های سهامی خاص آشنا شده اید. با این حال به تعریف شرکتهای سهامی خاص یا به عبارتی تعاریف ابتدایی شرکتهای سهامی خاص را تشریح می کنیم.

تاسیس شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص چگونه شرکتی می باشد؟

شرکت ها از لحاظ سهامی به دو دسته شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص تقسیم می شوند که ثبت و نحوه کار هر یک متفاوت می باشد.

ما در این قسمت قصد داریم روش ثبت شرکت سهامی خاص را توضیح دهیم. در حالت کلی در این نوع شرکت ها سرمایه شرکت توسط مؤسسین تأمین می شود و نیاز به شرکای زیادی نیست. در ادامه به طور کامل به توضیح روش ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم.

همانطور که گفته شد فقط مؤسسین شرکت سرمایه گذاران شرکت هستند به همین دلیل روند ثبت و کار آن به نسبت سایر شرکت ها راحت تر و کوتاه تر می باشد به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد تأسیس شرکت دارند تمایل دارند شرکت سهامی خاص تأسیس کنند.

از آنجا که در شرکت سهامی عام قسمتی از سرمایه شرکت از طریق واگذاری مقدار از سهام شرکت تأمین می شود مراحل ثبت شرکت سهامی عام نسبتاً طولانی تر و پیچیده تر از شرکت سهامی خاص می باشد.

از جمله شرکت هایی که شرکت سهامی خاص تأسیس می کنند می توان به شرکت‌های عمرانی، تولیدی، نفت یا پتروشیمی، شرکت های بورس و یا شرکت های دولتی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که هزینه ثبت شرکت سهامی خاص بسیار مناسب تر می باشد.

شرکت سهامی خاص شرکتی بازرگانی (حتی اگر موضوع عملیات آن, امور بازرگانی نباشد) می باشد که حداقل با ۳ سهامدار حقیقی و یا حقوقی (در صورتی که سهامدار حقوقی باشد می بایست طی معرفی نامه ای شخص حقیقی را به عنوان نماینده معرفی کند) و ۲ بازرس حقیقی و یا حقوقی با حداقل سرمایه ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال که تمام سرمایه آن منحصراً توسط موسسین تامین می گردد.

سرمایه شرکت سهامی خاص بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود که سرمایه نقدی می باشد به قطعات سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام, بعد از ثبت شرکت سهامی خاص بر اساس مبلغ اسمی سهام می باشد. قابلیت ثبت دارد.

طبق ماده ۱ قانون تجارت

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام, محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

طبق ماده ۲ قانون تجارت

شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می شود ولو این که موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد.

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی ماده ۴ نوع دوم شرکت سهامی خاص به این صورت تعریف می شود:

شرکت ‌هایی که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصراً توسط مؤسسین تأمین گردیده است. این گونه شرکت‌ ها شرکت سهامی خاص ‌نامیده می ‌شوند.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص که بیشترین تقاضای ثبتی را در کشور عزیزمان ایران دارد, دارای تشریفات خاصی می باشد و شرایط تاسیس شرکت سهامی خاص به صورت خلاصه با شرح زیر می باشد که در ادامه مطلب به صورت کامل تشریخ داده می شود:

  • تعداد سهامداران حداقل ۳ شخصیت
  • تعداد بازرسین ۲ بازرس
  • حداقل سرمایه ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • موضوع فعالیت بازرگانی

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران اشخاصی که دارای صلاحیت ثبت شرکت سهامی خاص می باشند به شرح زیر می باشند:

  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی دارای صلاحیت
  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیر ایرانی مجاز و دارای صلاحیت
  • وجود چند سهامدار در یک شرکت واحد به عنوان سهامداران شرکت سهامی خاص

توجه داشته باشید که عدم سوء پیشینه و اشخاصی که دارای شغل دولتی هستند و همچنین اشخاصی که مدیریت عاملی شخصیت حقوقی دیگری را بر عهده دارند می تواند در تاسیس شرکت سهامی خاص مشکل ایجاد کند.

ثبت شرکت سهامی خاص در ایران

با توجه به گسترده بودن کشور عزیزمان ثبت شرکت سهامی خاص در ایران در تمامی شهر های مختلف تحت نظارت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری همان شهر صورت می پذیرد و هیچ تفاوتی بین شهر ها جهت ثبت و یا تاسیس شرکت سهامی خاص وجود ندارد.

ثبت شرکت سهامی خاص در ایران به دو دسته تقسیم می شود که یه شرح زیر می باشد:

  1. ثبت شرکت سهامی خاص در انواع شهر ها
  2. ثبت شرکت سهامی خاص در مناطق آزاد تجاری

جهت ثبت شرکت سهامی خاص در کلیه شهر ها و شهرستان های ایران می توانید به مقاله ثبت شرکت در شهرستان ها مراجعه کنید.

انواع شرکت سهامی خاص

انواع شرکت های سهامی خاص که در ایران قابلیت ثبت را دارند به شرح زیر می باشد و لازم به ذکر است که موارد ذکر شده تعداد محدود از انواع موضوعات شرکت های سهامی خاص می باشد:

  • شرکت سهامی خاص بازرگانی (صادرات و واردات)
  • شرکت سهامی خاص تولیدی
  • شرکت سهامی خاص مهندسی
  • شرکت سهامی خاص پتروشیمی
  • شرکت سهامی خاص پیمانکاری
  • شرکت سهامی خاص تجهیزات پزشکی
  • شرکت سهامی خاص خدماتی
  • شرکت سهامی خاص کامپیوتری و نرم افزاری و سخت افزاری
  • شرکت سهامی خاص مواد غذایی
  • شرکت سهامی خاص کشاورزی

و خیلی موارد دیگر.

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص

نحوه ثبت شرکت شرکت سهامی خاص را با توجه به موارد ذکر شده می توان به این صورت اعلام کرد: در ابتدا متقاضی تصمیم به ثبت شرکت سهامی خاص می گیرد و سهامداران و بازرسین و هر شخصیت دارای سمت خود را انتخاب و مشخص می کند و توسط موسسه پیش فاکتوری جهت اعلام قیمت ثبت شرکت سهامی خاص ارسال می گردد که منجر به قرارداد می گردد. بعد از ارسال کلیه مدارک هویتی اشخاص, اوراق مورد نظر تنظیم و ثبت می گردد و تعیین نام صورت می پذیرد.

یا به عبارتی نحوه ثبت شرکت سهامی خاص یا تاسیس شرکت سهامی خاص به اینصورت می باشد که بعد از تصمیم در زمینه مراحل ثبت شرکت سهامی خاص که پیشتر توضیح داده ایم اوراق نهائی را جهت تائید نام شخصیت حقوقی برای اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به صورت اینترنتی ارجاع می زنیم. پس از گذشت ۲۴ ساعت کاری نتیجه نام های ارسال شده تعیین و تکیلف می شود و یکی از نام ها مورد تائید اداره قرار می گیرد (درصورتی که تائید نام انجام نشد مجدد این پروسه تائید نام طی شود).

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص

پس از تائید نام در شرکت های سهامی ابتدا افتتاح حساب انجام شود سپس اوراق را به اداره ارسال می کنیم تا مورد بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری انجام شود.

پس از تائید نام می بایست اشخاص صاحب امضاء با مراجعه به بانک افتتاح حساب شرکت سهامی خاص در شرف تاسیس را انجام دهند و بانک گواهی پرداخت سرمایه تعهدی را صادر و فیش را تحویل متقاضی می دارد سپس سامانه را تکمیل و اوراق تنظیم شده را پرینت می گیریم.

اوراق تنظیم شده و تائید شده توسط اداره ثبت شرکت های جهت امضاء به متقاضی تحویل داده می شود. بعد از تحویل اوراق توسط متقاضی کلیه اوراق جهت بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت ها برای آن اداره محترم ارسال می گردد.

در نهایت به بعد از تائید اوراق با مراجعه به اداره ثبت آگهی ثبتی و اوراق تائید شده را تحویل و به باقی امور از جمله پرداخت های قانونی و اخذ کد اقتصادی و همچنین اخذ گواهی ارزش افزوده می پردازیم.

بعد از تائید اوراق و تحویل اوراق به متقاضی, می بایست نسبت به پرداخت های قانونی و اخذ پلمپ دفاتر اقدام شود. در نهایت با ثبت نام طرح جامع مالیاتی و اخذ کد اقتصادی, شرکت می تواند فعالیت خود را شروع کند.

حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص ۳ شخص حقیقی و یا حقوقی (شخصیت حقوقی میبایست نماینده حقیقی خود را طی معرفی نامه ای دارای تاریخ و شماره مشخص کند) می باشد.

در قبال حداکثر تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص, قانون تجارت سکوت اختیار کرده است و می توان نتیجه گرفت حدی برای تعداد حداکثری سهامداران وجود ندارد.

لازم به ذکر است که افراد زیر ۱۸ سال درصورتی که جزء سهامداران شرکت باشند می بایست توسط ولی خود عهده دار مسئولیت شوند و نمی توانند عضو هیات مدیره شرکت سهامی خاص باشند.

موضوع شرکت های سهامی خاص امور بازرگانی می باشد و با توجه به این موضوع, حتی اگر شرکت های سهامی خاص موضوع بازرگانی نداشته باشند ماهیت شرکت بازرگانی می بایست حفظ شود.

در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص می بایست موضوع فعالیت را به گونه ای تنظیم و ثبت نمود که شرح تمامی فعالیت های سهامداران باشد.

در تعیین موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص در زمان تاسیس مواردی که جزء تصمیمات سهامداران جهت انجام فعالیت می باشد می بایست ذکر شود و همچنین مواردی از جمله اخذ وام و یا شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و مواردی از این قبیل به صورت اختیاری اضافه می گردد.

موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص

کامل بودن موضوع فعالیت به متقاضی تاسیس شرکت سهامی خاص این اختیار را می دهد تا در زمان های مختلف و یا حتی پروژه های متعدد به مشکل بر نخورد.

برخی از موضوعات برای به ثبت رسیدن در اداره ثبت شرکت ها نیاز به مجوز از ارگان خاصی را میطلبد حال بسته به موضوع مورد درخواست, اخذ این مجوز می تواند قبل یا بعد از تاسیس شرکت سهامی خاص انجام گردد.

همانطور که اشخاص حقیقی دارای نام هستند, اشخاص حقوقی و شرکت ها نیز برای متمایز گشتن از سایر شرکتخت در اولین مرحله از تاسیسشان, باید تعیین نام گردند. امروزه این کار به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه انجام می گیرد. اما این تعیین نام به چه صورتی و بر چه اساسی انجام می گیرد؟

رویه تعیین نام شرکت سهامی خاص

  1. نام های انتخاب شده تکراری نباشند.
  2. حداقل دارای ۳ سیلاب با نام خاص باشند.
  3. در فرهنگ دهخدا وجود داشته باشند و ریشه فارسی داشته باشند.
  4. نام شرکت های ایرانی نباید لاتین باشند.
  5. مخالف شئونایت ایرانی و اسلامی نباشد.
  6. استفاده از حروف مخفف و اعداد در نام شرکت پذیرفته نمی شود.
  7. از عبارت های عام نمی توان استفاده کرد.
  8. استفاده از عناوین دانشمندان و کاشفان حال حاضر ممنوع می باشد.
  9. استفاده از اسامی شهر ها, کشور ها, رنگ ها و اعداد به صورت خاص مانعی ندارد اما جزء نام شرکت محسوب نمی شود.
  10. عباراتی مانند مهندسی, خدماتی, بازرگانی و موارد این چنینی جزء سیلاب نمی باشد.
  11. استفاده از عبارات بنیاد, انجمن, تشکل, لیزینگ و موارد این چنینی مستلزم اخذ مجوز می باشد.
  12. استفاده از اسامی ائمه و نام های متبرک در یک سری از موارد خاص مورد قبول می باشد.

تعیین نام شرکت در شرف تاسیس سهامی خاص

تعیین نام شرکت سهامی خاص به مانند انواع دیگر شرکتهای ثبتی می بایست غیر تکراری باشد و این موضوع با توجه به استعلام نام شرکت توسط کارشناسان موسسه ثبت روز انجام می گردد.

باید به این موضوع توجه داشته باشیم که نام های تک سیلابی تقریباً غیر قابل ثبت می باشد و می بایست تعداد سیلاب های نام شرکت سهامی خاص حداقل ۳ سیلابی غیر تکراری باشد.

در نام شرکت سهامی خاص می بایست عبارت <سهامی خاص> قبل و یا بعد از نام شرکت ذکر گردد. به عبارتی در تمامی اوراق و اطلاعیه و سربرگ شرکت و هر جایی که نام شرکت آورده می شود باید در کنار نام شرکت عبارت سهامی خاص قید شود.

بعد از تعیین نام شرکت و تائید یکی از نام های ارسال شده توسط اداره ثبت می بایست در ابتدا افتتاح حساب بانکی را انجام داد و ظرف مدت ۶۰ روز اوراق تنظیم شده امضاء و جهت بررسی به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد.

سرمایه شرکت سهامی خاص در زمان تاسیس می بایست منحصراً توسط موسسین تامین و حداقل ۳۵ درصد آن در نزد بانک به صورت سرمایه تعهدی پرداخت (پرداخت سرمایه تعهدی) گردد. سرمایه شرکت های سهامی خاص به صورت سهام بر روی ورقه سهام ارائه و در دفتر سهام شرکت با مشخصات صاحب سهم قید می گردد.

تعداد سهام در شرکت سهامی خاص

تعداد سهم هر شریک باید حداقل یک سهم باشد تا در لیست سهامداران جای بگیرد. باید توجه داشت که سهم کمتر از ۱ مثلاً ۰/۵ سهم وجود ندارد و حداقل میزان سهم یک می باشد این موضوع طبق پیش بینی در اساسنامه شرکت مورد استناد می باشد.

انواع سهام شرکت سهامی خاص

انواع سهام شرکت سهامی خاص به دسته های زیر نقسیم می شود:

  • سهام بانام شرکت سهامی خاص
  • سهام بی نام شرکت سهامی خاص
  • سهام ممتاز شرکت سهامی خاص
  • سهام مدیریتی شرکت سهامی خاص

سهام شرکت به صورت عدد طبیعی (از ۱ شروع می شود تا بی نهایت) می باشد و نمی توان سهم را اعشار و یا کوچکتر از ۱ در نظر گرفت.

سهام بانام شرکت سهامی خاص

سهام بانام شرکت سهامی خاص که مشخصات دارنده این نوع سهام بر روی ورقه سهام قید گردیده و در دفاتر سهام شرکت سهامی خاص ذکر می شود و جهت هرگونه تغییر در تعداد و ارزش این سهام بانام می بایست در دفاتر سهام شرکت تغییرات اعمال شود.

سهام بی نام شرکت سهامی خاص

همانطور که از نام آن مشخص است, بر روی برگه این سهام نام دارنده آن ذکر نمی گردد. این سند در وجه حامل تنظیم و دارنده آن صاحب سهم تلقی می گردد. مادامی که تمامی مبلغ اسمی سهم پرداخت نشده باشد, صدور ورقه سهم و یا گواهی نامه موقت بی نام ممنوع می باشد.

سهام ممتاز شرکت سهامی خاص

دارندگان این نوع از سهام دارای امتیازاتی هستند که صاحبان سهام عادی از آن محروم اند. این امتیازات و نحوه استفاده از آن ها باید به طور واضح در اساسنامه شرکت شرکت سهامی خاص تعیین می گردد. تعدادی از این امتیازات به شرح زیر می باشند:

  • اختصاص سود سالانه بیشتر به صاحب سهام ممتاز شرکت سهامی خاص.
  • اولویت صاحبان سهام ممتاز در دریافت سود.
  • اولویت صاحبان سهام ممتاز در دریافت سود سال های آینده درصورت کافی نبودن سود هر سال مالی شرکت
  • اعطاء امتیاز هنگام تقسیم دارایی شرکت پس از انحلال شرکت سهامی خاص
  • اعطاء حق رای چند برابر باقی سهامداران.
سهام مدیریتی در شرکت سهامی خاص

سهام مدیریتی سهامی می باشد که به مدیران شرکت سهامی خاص تخصیص داده می شود و با توجه به حرفه و مدرک تحصیلی مدیران و یا تعهد مدیران ارزش گزاری می شود. اصولاً سهام های مدیریتی را با وکالتنامه رسمی تخصیص می دهند و در زمان پایان عمر سمت مدیر مربوطه بدون حضور مدیر در اداره مالیات و اداره ثبت انتقال سهام صورت می پذیرد.

سهام قابل انتقال در شرکت سهامی خاص

اگر براساس اساسنامه شرکت سهامی خاص جهت نقل و انتقال سهام شرط خاصی مشخص شده باشد، سهامداران باید مطابق شرط تعیین شده در اساسنامه و در چهارچوب مقررات مشخص برای نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص اقدام نمایند.

در شرکت های سهام خاصی که قصد نقل و انتقال سهام خود را دارند، پس از تنظیم صورتجلسه و مهر و امضاء توسط افراد حاضر در جلسه, به سازمان امور مالیاتی حوزه مربوطه مراجعه نموده و فرم نقل و انتقال را تکمیل و تحویل اداره مالیات می دهند و همچنین مالیات نقل و انتقال را پرداخت می نمایند.

سپس گواهی نقل و انتقال را برای اداره ثبت شرکت ها به همراه باقی اوراق امضاء شده از جمله صورتجلسه نقل و انتقال ارسال می کنیم.

در شرکت های سهامی انتقال سهام بانام می بایست در دفتر نقل و انتقال سهام ثبت گردد و انتقال دهنده و انتقال گیرنده باید دفتر سهام شرکت سهامی خاص را امضاء و تائید نمایند در غیر اینصورت نقل و انتقال سهام غیر قانونی و باطل می باشد.

حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص در زمان تاسیس

به زبان ساده می توان گفت سرمایه شرکت سهامی خاص حداقل ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل یکصد هزار تومان می باشد که در زمان تاسیس شرکت لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد ‌شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس نزد یکی از بانک ‌ها سپرده گذاری کرد.

هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیرنقد باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی ‌حساب باز شده است تودیع و گواهی بانک را به ضمیمه اظهارنامه و ضمائم آن به مرجع ثبت شرکت ‌ها ارائه نمود.

برای سرمایه غیر نقدی نظر کتبی‌ کارشناس رسمی وزارت دادگستری الزامی می باشد.

محل قانونی شرکت سهامی خاص همان مکان و محلی می باشد که در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص آن را محل قانونی شرکت تعیین می کنیم.

اقامتگاه شرکت سهامی خاص می بایست دارای سند اداری و یا تجاری باشد و درصورتی که سند مسکونی باشد جهت اخذ کداقتصادی و دریافت کارت بازرگانی به مشکل بر می خورید. در نتیجه به هیچ عنوان اقامتگاه شرکت سهامی خاص را ملک مسکونی معرفی نکنید.

استعلام کد پستی اعلام شده می بایست با پلاک و واحد اقامتگاه یکسان باشد و درصورتی که کد پستی اعلام شده پلاک و یا واحد دیگری را مشخص کند می بایست از اداره پست منطقه استعلام کدپستی اخذ گردد.

شعب شرکت سهامی خاص

در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص می توان شعبه ای در هر نقطه که مدنظر باشد به ثبت رساند تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرد.

شعبه ثبت شده باید شخصی را به عنوان مدیر شعبه برای مدت مشخص (حداکثر ۲ سال) انتخاب نماید و شعبه باید دارای کد پستی و آدرس مشخص باشد.

زمانی که تاسیس شعبه انجام می شود می توان محدودیت هایی جهت فعالیت شعبه اعمال کرد و یا اختیاراتی به آن تفویض نمود. شعبه تاسیس شده و یا انتخاب شده می بایست نسبت به تهیه پلمپ دفاتر خود جداگانه اقدام کند.

مدت فعالیت شرکت سهامی خاص می تواند به صورت محدود و یا نامحدود باشد که این مورد به موضوع شرکت بستگی داشته و مرتبط است.

به طور مثال شرکت هایی که برای انجام پروژه ای خاص تاسیس می گردند، عمدتاً به صورت محدود و مطابق زمانی که در اساسنامه تعیین شده است، به انجام فعالیت می پردازند اما عمده شرکت های بازرگانی به صورت نامحدود تاسیس می شوند.

سال مالی شرکت سهامی خاص

سال مالی عمده شرکت های سهامی خاص از اول فروردین ماه تا پایان اسفند ماه می باشد و درصورتی که شرکت سال مالی خود را میلادی انتخاب کند سال مالی شرکت بر اساس سال مالی میلادی می باشد.

سال مالی شرکت جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی بسیار دارای اهمیت می باشد و همچنین دفاتر پلمپ شرکت بنا به سال مالی صادر می گردد.

در شرکت سهامی خاص می بایست حداقل ۳ عضو هیات مدیره حقیقی و یا حقوقی داشته باشیم که دارای شرایط زیر باشد:

  • دارای سمت های دولتی نباشند.
  • حداقل سن افراد اعضاء هیئت مدیره ۱۸ سال می باشد.
  • مدیر عامل نمی تواند در شرکت دیگری مدیر عامل باشد.
  • اعضاء هیئت مدیره می بایست حداقل دارای یک سهم باشند.
  • مدیر عامل می تواند خارج از سهامداران باشد.

سمت های شرکت سهامی خاص در زمان تاسیس

هیات مدیره در اولین جلسه خود می بایست سمت های زیر را تعیین و تکلیف کند:

  1. مدیر عامل.
  2. رئیس هیات مدیره.
  3. نائب رئیس هیئت مدیره.
  4. عضو هیات مدیره که می تواند مدیر عامل شرکت باشد.

در این زمینه می توانید به مقاله هیئت مدیره کلیه شرکت ها مراجعه کنید: لینک هیئت مدیره شخصیت حقوقی

بازرسین شرکت سهامی خاص می بایست هر سال مالی انتخاب شوند حال این انتخاب می تواند تمدید همان بازرسان و یا تغییر بازرسین شرکت باشد. بازرسان شرکت می توانند شخص حقیقی و یا حقوقی باشد.

لازم به ذکر می باشد در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص حداقل نیاز به ۲ شخص حقیقی و یا حقوقی به عنوان بازرسین شرکت می باشیم.

افراد زیر نمی توانند بازرس شرکت باشند:

  1. مدیران و مدیر عامل شرکت.
  2. اقرباء و نسبی مدیران و مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم.
  3. هرکسی که خود یا همسرش از اشخاص مذکور در بند ۱ موظفاً حقوق دریافت می ‌دارد.

روزنامه شرکت سهامی خاص به همانند شرکت های دیگر به دو دسته تقسیم می شود:

  1. روزنامه رسمی شرکت سهامی خاص
  2. روزنامه کثیرالنتشار شرکت سهامی خاص

روزنامه رسمی شرکت سهامی خاص

روزنامه رسمی شرکت سهامی خاص از موارد اجباری چاپی می باشد. روزنامه رسمی شرکت سهامی خاص به صورت اینترنتی و نسخه چاپی برای متقاضی ارسال می گردد و می بایست جهت اخذ پلمپ, افتتاح حساب, اخذ کد اقتصادی, طرح جامع مالیاتی و خیلی موارد دیگر ظرف مدت ۷ روز پس از تاسیس شرکت سهامی خاص پروسه آن به پایان برسد.

در روزنامه رسمی شرکت سهامی خاص کلیه امور مربوط به تغییرات شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده و تاسیس شرکت سهامی خاص در یک نوبت به چاپ می رسد.

روزنامه کثیر الانتشار شرکت سهامی خاص

چاپ روزنامه کثیر الانتشار شرکت سهامی خاص در زمان تاسیس اجباری می باشد. روزنامه کثیرالانتشار شرکت سهامی خاص را می توان به صورت دلخواه انتخاب نمود.

در روزنامه کثیر الانتشار مواردی از قبیل دعوت سهامداران و کلیه امور مربوط به ثبت و تغییرات شرکت سهامی خاص به چاپ می رسد. لازم به ذکر می باشد که تغییرات شرکت سهامی خاص به صورت اختیاری در روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ می رسد.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در ایران به دو دسته اوراق ثبت شرکت سهامی خاص و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص که برای اداره ثبت شرکتها ارسال می شود تقسیم بندی می شود که در زیر هر دو مورد را به صورت کامل و جامع توضیح می دهیم.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص

اوراق ثبت شرکت سهامی خاص

با توجه به این موضوع که شرکت سهامی خاص را به ثبت می رسانیم اوراق زیر را می بایست تنظیم و به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهیم.

اوراق ثبتی شرکت سهامی خاص

اوراق ثبتی شرکت سهامی خاص در ایران به صورت زیر تفکیک می شوند

  • رسید پذیرش تاسیس شرکت سهامی خاص
  • برگه تائید نام تاسیس شرکت سهامی خاص
  • اساسنامه تاسیس شرکت سهامی خاص
  • اظهارنامه تاسیس شرکت سهامی خاص
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت سهامی خاص
  • صورتجلسه هیئت مدیره در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص

مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص

مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص با هم یکسان می باشد. مدارک ثبت شرکت سهامی خاص به شرح زیر می باشد:

  1. مدارک هویتی سهامداران در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص
  2. مدارک هویتی مدیر عامل شرکت سهامی خاص درصورتی که مدیر عامل شرکت سهامی خاص از بین سهامداران انتخاب نشود.
  3. مدارک هویتی بازرسین شرکت سهامی خاص و باقی سمت ها در زمان تاسیس.
  4. درصورتی که سهامدار حقوقی باشد اوراق شخصیت حقوقی که دارای اعتبار و تمدید شده باشد به همراه معرفی نامه شخصیت حقوقی برای نماینده خود که دارای شماره و تاریخ اعتبار باشد.
  5. کد فراگیر درصورتی که سهامدار یا مدیر عامل شرکت سهامی خاص فرد غیر ایرانی باشد.
  6. امضاء وکالتنامه وکیل درصورتی که پرونده تاسیس شرکت سهامی خاص توسط وکیل انجام شود.
  7. ارائه مجوز در صورتی که موضوع شرکت سهامی خاص مجوزی باشد.
  8. افتتاح حساب بانکی و پرداخت های قانونی قبل از ثبت و ارائه شماره شباء.
  9. گواهی عدم سوء پیشینه اعضاء هیئت مدیره شرکت سهامی خاص.
  10. اعلام کد پستی معتبر اداری و یا تجاری جهت اقامتگاه شرکت سهامی خاص.
  11. اعلام کد پستی معتبر جهت اعلام آدرس سهامداران و اعضاء هیات مدیره و بازرسین.
  12. اعلام شماره تماس همراه به نام اعضاء هیئت مدیره.

لازم به ذکر است که مدارک لازم ثبت شرکت سهامی خاص علاوه بر مدارک فوق, مدارک دیگری می باشد که در زمان قرارداد با موسسه باقی مدارک مدارک لازم ثبت شرکت سهامی خاص تشریح خواهد شد.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص یا مراحل تاسیس شرکت سهامی خاص به دو دسته مراحل قبل از ثبت شرکت سهامی خاص و مراحل بعد از ثبت شرکت سهامی خاص تقسیم بندی می شود که به تشریح کامل آن ها می پردازیم:

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل قبل از ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل قبل از ثبت شرکت سهامی خاص و یا اولین مرحله تاسیس شرکت سهامی خاص تصمیم گیری در زمینه تاسیس سهامی خاص می باشد. شرکت های سهامی خاص با منفعت مالی و سود تاسیس می گردند.

در موارد زیر مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را قبل از ثبت یا تاسیس به صورت کامل تشریح داده ایم. با ما همراه باشید:

کلیه مدارک ثبتی که در این مقاله به صورت کامل تشریح داده شده که شامل مدارک هویتی کلیه سهامداران و تمامی افراد صاحب سمت را به موسسه تحویل می دهید و شروع به ثبت سامانه تاسیس شرکت سهامی خاص متقاضی می پردازیم.

با توجه به نوع شرکت سهامی خاص مورد درخواست تاسیس متقاضی, اوراق تاسیس توسط کارشناسان موسسه ثبتی ذهن ناب تنظیم می شود.

اوراق ثبت شرکت سهامی خاص در ایران به صورت زیر تفکیک می شوند:

  • رسید پذیرش تاسیس شرکت سهامی خاص
  • برگه تائید نام تاسیس شرکت سهامی خاص
  • اساسنامه تاسیس شرکت سهامی خاص
  • اظهارنامه تاسیس شرکت سهامی خاص
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت سهامی خاص
  • صورتجلسه هیئت مدیره در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص

این اوراق برای هر شرکت متقاوت می باشد و رویه ثابتی برای کلیه شرکت های سهامی خاص ندارد. با توجه به خواسته سهامداران و اعضاء شرکت کلیه اوراق قانونی شرکت سهامی خاص را موسسه ذهن ناب به صورت اختصاصی و جامع ثبت می کند.

به گونه ای که کاملاً با مقررات قانون تجارت همخوانی داشته باشد و در آینده باعث بروز مشکلی نشود و تمام موارد را لحاظ می کند.

در شرکت های سهامی خاص افتتاح حساب در زمان تاسیس شرکت انجام می شود و میزان سرمایه تعهدی در همان حساب بلوک می شود و با در دست داشتن برگه تائید نام شرکت سهامی خاص با مراجعه به یکی از بانک های مجاز داخلی می بایست به افتتاح حساب اقدامات لازم انجام شود.

جهت افتتاح حساب می بایست تمامی اشخاص صاحب امضاء مجاز در بانک مورد نظر حضور داشته باشند.

بعد از تکمیل مدارک هویتی و تنظیم اوراق ثبتی و تائید کلیه سهامداران و بازرسین و اشخاص دارای سمت میبایست اوراق برای اداره ثبت شرکت ها به صورت پست ارسال گردد. از تمامی اوراق تائید شده شرکت سهامی خاص ۲ سری امضاء شده داخل پاکت پستی اداره ثبت شرکت ها جهت بررسی کارشناسان آن اداره محترم می بایست ارسال گردد. اوراقی که در شرکت سهامی خاص یکسان می باشد به شرح زیر می باشد:

  • رسید پذیرش اینترنتی
  • ابلاغیه تائید نام
  • اساسنامه
  • اظهارنامه
  • مجمع عمومی موسسین
  • هیئت مدیره شخصیت حقوقی

تنظیم اوراق تمامی شرکت های سهامی خاص به دلیل رعایت موارد قانونی نیاز به مشاوره ثبتی با متخصص امور ثبتی می باشد تا اگر در آینده سهامداران به مشکلی برخورد کنند خلاء قانونی نباشد.

مراحل بعد از ثبت شرکت سهامی خاص

حال شما شرکت سهامی خاص خود را به ثبت رسانده اید و دغدغه این موضوع را دارد که بعد از ثبت یا تاسیس شرکت سهامی خاص چه مراحلی می بایست طی شود و موسسه ثبتی ذهن ناب به تشریح کلی این موارد پرداخته است.

در موارد زیر مراحل و پروسه بعد از ثبت شرکت سهامی خاص به صورت کلی تشریح داده شده است:

بعد از ارسال اوراق تاسیس شرکت سهامی خاص به اداره ثبت شرکتها می بایست نسبت به تحویل اوراق تائید شده (در صورت تائید اوراق) شخصی که جهت این مهم انتخاب شده است به اداره ثبت شرکتها مراجعه و تمامی اوراق ارسال شده و آگهی ثبتی را تحویل بگیرد.

توجه داشته باشید تمامی اوراق ارسال و تائید شده دارای مهر اداره ثبت شرکتها باشد و از ۲ نسخه ارسال شده یک نسخه به متقاضی برگشت داده می شود و نسخه دوم در اداره ثبت شرکت ها بایگانی می شود.

در حفظ و نگهداری این اوراق شرکت سهامی خاص تمام تلاش خود را داشته باشید به دلیل این موضوع که المثنی اوراق تاسیس بسیار روند پیچیده ای دارد.

پس از تاسیس شرکت سهامی خاص می بایست نسبت به پرداخت روزنامه ها و اخذ پلمپ دفاتر شرکت سهامی خاص ظرف مدت ۱۰ روز اقدام شود. در غیر اینصورت در روند تاسیس مشکلاتی از جمله عدم دریافت پلمپ دفاتر از تاریخ تاسیس مشمول متقاضی می گردد.

بعد از ارسال و تائید اوراق شرکت سهامی خاص توسط اداره ثبت شرکت ها می بایست جهت تحویل شخصی به آن اداره محترم مراجعه کند.

بعد از تحویل اوراق به پرداخت های قانونی از جمله روزنامه رسمی (اجباری) و کثیرالانتشار (اختیاری) و همچنین پلمپ دفاتر شرکت سهامی خاص اقدام شود. به موازات این موارد می بایست به صورت اینترنتی طرح جامع مالیاتی اخذ گردد و بعد از تائید و ثبت آن (به ماده ۴۵ برسد) نسبت به اخذ کداقتصادی شرکت سهامی خاص اقدام گردد.

توجه داشته باشید که این پروسه می بایست حداکثر ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ تاسیس شرکت سهامی خاص انجام گردد.

مهمترین مورد بعد از ثبت شرکت سهامی خاص اخذ کپی برابر اصل تمامی اوراق تائید شده ثبتی می باشد چرا که این اوراق دگرباره صادر نخواهد شد مگر به صورت المثنی.

وظایف مجمع عمومی مؤسس شرکت سهامی خاص

وظایف مجمع عمومی موسسین به قرار زیر می باشد:

  • رسیدگی به گزارش مؤسسین و تصویب آن و همچنین احراز پذیره نویسی کلیه سهام شرکت و تأییدیه مبالغ لازم.
  • تصویب طرح اساسنامه شرکت و در صورت لزوم اصلاح آن.
  • انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت.
  • تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی برای سهامداران تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد‌ شد.

نکته: گزارش مؤسسین باید حداقل پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی مؤسس در محلی که در آگهی دعوت مجمع تعیین شده است آماده باشد.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص را می توان به دو دسته هزینه های قانونی و اجرت موسسه ثبت شرکت ذهن ناب تقسیم بندی کرد.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

هزینه های قانونی از جمله مواردی می باشد که توسط اداره ثبت شرکت ها, روزنامه رسمی جمهوری اسلامی, روزنامه کثیر الانتشار انتخاب شده جهت نشر آگهی های شرکت سهامی خاص, پرداخت حق الثبت سرمایه شرکت سهامی خاص, پلمپ دفاتر قانونی و مواردی از این قبیل اعلام نمود, که در تمامی موارد هزینه ها از طرف ادارات دولتی نام برده شده تعیین و تکلیف می گردد.

هزینه های موسسه جهت انجام کلیه روند با هر میزان سرمایه و هر تعداد سهامدار در موسسه ثبتی ذهن ناب رقم ثابت می باشد که در هیچ یک از مراحل خارج از پیش فاکتور ارسال شده تغییری ایجاد نخواهد شد.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در موسسه ثبتی ذهن ناب بنا به توافق می باشد و برای شهرستان ها با رقم کمتر از تهران صورت می پذیرد.

پیشنهاد ما به متقاضیان اینگونه می باشد که از موسسه ذهن ناب پیش فاکتور را دریافت کنند و نسبت به پیش فاکتور ارسالی توسط موسسه ذهن ناب از باقی موسسات و وکلا قیمت را استعلام کنند تا به رقابتی بودن قیمت در موسسه ذهن ناب یقین پیدا کنند.

در نهایت هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در ایران به دو دسته هزینه های اداره ثبت شرکتها و هزینه های جاری ثبت شرکت سهامی خاص توسط موسسه می باشد.

هزینه های اداری ثبت شرکت سهامی خاص

هزینه های اداری ثبت شرکت سهامی خاص در ایران به شرح زیر می باشد:

  • تهیه پاک پستی جهت ارسال اوراق به اداره ثبت شرکتها
  • هزینه ارسال اوراق از اداره پست به اداره ثبت شرکتها
  • تهیه پوشه در اداره ثبت شرکتها جهت تحویل به کارشناس اداره
  • پرداخت حق الثبت تاسیس شرکت سهامی خاص به نسبت سرمایه
  • پرداخت روزنامه رسمی تاسیس شرکت سهامی خاص که حداقل ۲ کادر با هزینه ثابت می باشد
  • پرداخت روزنامه کثیر الانتشار تاسیس شرکت سهامی خاص که حداقل ۲ کادر با هزینه های متغییر و اختیاری می باشد.
  • پرداخت هزینه پلمپ دفاتر شرکت سهامی خاص

هزینه های جاری ثبت شرکت سهامی خاص

هزینه های جاری ثبت شرکت سهامی خاص با توجه به امور محول شده به موسسه ثبتی ذهن ناب متغیر می باشد. لازم به ذکر است تمامی مواردی را که توضیح داده ایم توسط موسسه پیش خواهد رفت و متقاضی نیازی ندارد که وقت و زمان خود را صرف این موارد کند. هزینه های جاری به شرح زیر می باشد:

  1. تنظیم کلیه اوراق قانونی شرکت سهامی خاص
  2. ثبت کلیه اوراق تنظیم شده شرکت سهامی خاص
  3. وکالت پرونده ثبت شرکت سهامی خاص
  4. تحویل اوراق از اداره ثبت
  5. به اتمام رساندن پروسه تاسیس شرکت سهامی خاص

آموزش ثبت شرکت سهامی خاص

خیلی از افراد دوست دارند قبل از اینکه اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص خود کنند اطلاعات کاملی از انواع شرکت ها داشته باشند در این زمینه منابع زیادی در اینترنت و انواع سایت های موسسه ثبت شرکت موجود است ولی بدون شک بیش از 90 درصد از این اطلاعات ناقص می باشند و در نهایت کاربران نمی توانند آن چیزی را که قصد داشتند بدست بیاورند.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل آموزش ثبت شرکت سهامی خاص را تشریح کنیم و بی شک بعد از مطالعه دقیق این مقاله شما اطلاعات زیادی در مورد شرکت های سهامی خاص و نحوه ثبت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت ها کسب خواهید کرد لذا از کاربران عزیز می خواهیم قبل از اینکه سوالی را مطرح کنند بطور کامل این مقاله را مطالعه نمایند و همچنین در انتهای صفحه این مقاله را به صورت pdf  برای دانلود گذاشته ایم.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

ابتدا نوع شرکت خود را سهامی خاص انتخاب کنید. تمامی مدارک هویتی سهامداران و اعضاء هیات مدیره و بازرسین و هر شخص حقیقی و حقوقی دارای مقام در شرکت را تکمیل شده داشته باشید به سامانه ثبت شرکتها مراجعه کنید.

تمامی مراحل را تکیمل کنید و سمت های اشخاص حقیقی و حقوقی شرکت سهامی خاص را تکمیل کنید. تمامی موارد مربوط به شخصیت حقوقی از جمله سرمایه, تعداد اعضاء هیئت مدیره, نحوه تشکیل جلسات, نحوه انحلال, اقامتگاه شرکت سهامی خاص و در کل تمامی موارد مربوط به شرکت سهامی خاص مدنظر را تکمیل کنید و سپس تعیین سمت و حق امضاء و به طور کل اعضاء هیئت مدیره را تعیین و تکلیف کنید.

سپس اوراق قانونی را تنظیم و برای اداره ثبت شرکتها ارسال کنید و در پایان منتظر جواب کارشناس باشید.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص

از مزایای ثبت شرکت سهامی خاص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت در اخذ وام و تسهیلات بانکی
  • سهولت نقل و انتقال سهام به دلیل تقسیم سرمایه به قطعات سهام
  • عدم محدودیت برای فعالیت و موضوع شرکت
  • اعتبار بیشتر شرکت های سهامی خاص نسبت به شرکت های دیگر
  • استمرار موجودیت شرکت های سهامی, به جهت این که شخصیت حقوقی مالکان از شرکت جداست، درصورتی که فعالیت شرکت تداوم داشته باشد, با خروج یک یا چند نفر از سهامداران منحل نگردیده و به موجودیت خود ادامه می دهد.
  • محدود بودن مسئولیت سهامدارن.
  • تعیین هیئت مدیره, شرکت های سهامی به وسیله هیئت مدیره ای که توسط صاحبان سهام انتخاب می شوند، اداره می گردد. بنابراین دارندگان سهام از این طریق می توانند خواسته ها و مطالبات خود را پیگیری نمایند.
  • هر شخص به اندازه دلخواه می تواند سهام خریده و با سرمایه ای کم سهامدار یک شرکت سهامی خاص شود.

معایب ثبت شرکت سهامی خاص

از معایب شرکت سهامی خاص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود تشریفات و مقررات بیشتر در شرکت های سهامی خاص, در شرکت های سهامی خاص به دلیل پیچیدگی هایی از قبیل نحوه تقسیم سود و زیان, نحوه نگهداری دفاتر مالی, نحوه تشکیل مجامع عمومی و غیره از مقررات و قوانین پیچیده تری تبعیت می نمایند.
  • وجود مالیات بر درآمد در شرکت های سهامی خاص
  • ادارات دولتی می توانند به موجب قانون محدودیت هایی را برای شرکت های سهامی خاص ایجاد نموده و شرکت را مجبور به ارسال گزارشی خاص به عنوان مثال صورت های مالی سالانه نمایند.
  • 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت می بایست در ابتدا تادیه و پرداخت گردد.
  • سمت اعضاء هیئت مدیره هر دو سال یکبار و سمت بازرسین هر سال مالی باید تمدید گردد.

نحوه اداره شرکت سهامی خاص

نحوه اداره شرکت سهامی خاص توسط سهامداران, هیات مدیره و بازرسین شرکت می باشد. سهامداران شرکت سهامی خاص از بین خود اعضاء هیئت مدیره را انتخاب می کنند و همچنین دو شخص حقیقی و یا حقوقی را به عنوان کنترل کننده انتخاب می کنند.

در نتیجه می توان گفت شرکت های سهامی خاص جهت اداره به ۳ بخش تقسیم می شوند:

  1. سهامداران که با برگزاری مجامع هیئت مدیره و بازرسین را انتخاب می کنند
  2. هیئت مدیره که مسئولیت اجرائی در شرکت سهامی خاص را دارد
  3. بازرسین که مسئولیت کنترل کننده را در شرکت سهامی خاص دارند.

اعضاء اصلی هیئت مدیره می بایست از بین سهامداران در مجمع عمومی انتخاب شوند و همچنین بازرسین خارج از اعضاء هیئت مدیره در مجمع عمومی انتخاب می شوند.

لازم به ذکر است در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص موسسین شرکت مسئولیت انتخاب هیات مدیره و بازرسین شرکت را دارند.

هیات مدیره مسئولیت اجرائی تمامی امور شرکت را که در اساسنامه به آن ها محول شده است را بر عهده دارند و بازرسین نظارت بر اجرای این موارد را بر عهده دارند.

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص که پیشتر توضیح داده ایم و در این مورد به صورت موردی به آن می پردازیم:

  1. سرمایه حداقل ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال که ۳۵ درصد آن پرداخت شده باشد.
  2. حداقل ۳ سهامدار دارای شرایط
  3. وجود ۲ بازرس خارج از اعضاء هیات مدیره
  4. موضوع فعالیت مشخص باشد
  5. تعیین و تکلیف نحوه انحلال شرکت

و خیلی موارد دیگر که در همین مقاله و مقاله های دیگر در سایت خدمات اداری ثبت روز به اطلاع رسیده است.

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص

سخن آخر در زمینه روش ثبت شرکت سهامی خاص

در صورتی که تمایل به تاسیس شرکت سهامی خاص دارید و این افتخار را می خواهید به موسسه ثبتی ذهن ناب بدهید, فرم زیر را پرینت گرفته و مدارک ثبت شرکت سهامی خاص را تکمیل کنید و با مدارک هویتی سهامداران و اعضاء هیات مدیره و بازرسین برای موسسه توسط ایمیل یا فایل ضمیمه زیر ارسال کنید تا در سریعترین زمان و بهترین کیفیت شرکت سهامی خاص شما به ثبت برسد.

فرم ثبت شرکت سهامی خاص

برای اطلاع از قیمت و روش ثبت شرکت سهامی خاص بعد از تکمیل و ارسال فرم فوق حتماً با موسسه ثبتی ذهن ناب تماس حاصل فرمایید تا تفاوت را احساس کنید.

توجه داشته باشید کلیه زمان در نظر گرفته برای تاسیس شرکت و موسسه غیر تجاری زمانی بین ۷ الی ۱۵ روز کاری انجام می باشد و هیچ فرقی ندارد که چه تعداد عضو, چه مقدار سرمایه, چه مقدار سهام و چه تعداد سهامدار داشته باشد.

این زمان از تحویل و تکمیل اوراق و صورتجلسه مهر و امضاء شده به موسسه حساب می شود.

بعد از ثبت شرکت سهامی خاص ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید هزینه روزنامه ها پرداخت شود و بعد از این زمان باید ظرف مدت ۲۰ روز پلمپ دفاتر را اخذ کرد و همچنین ظرف مدت ۲ ماه برای اخذ کد اقتصادی اقدام نمود.

موسسه ثبتی ذهن ناب برای ثبت شرکت سهامی خاص و یا تغییرات شرکت سهامی خاص و تشریح مدارک لازم ثبت شرکت سهامی خاص شما از هرکجا آمادگی همراهی را دارد.

09122938218 || 02188600923

موسسه ثبتی ذهن ناب پیشرو در امور ثبتی

اولین در بهترین ها هستیم.

ثبت شرکت سهامی خاص را با ما تجربه و تغییرات را به ما بسپارید.

فاصله ما تا شما یک کلیک می باشد.

فرم تاسیس شرکت سهامی خاص زیر را تکمیل و برای بررسی به موسسه ارسال کنید تا در سریعترین زمان ممکن شرکت سهامی خاص خود را ثبت کنید:

[iphorm id=”3″ name=”فرم تاسیس شخصیت حقوقی”]

راهنمای تصویری ثبت شرکت سهامی خاص

با توجه به درخواست متقاضیان راهنمای تصویری ثبت شرکت سهامی خاص به صورت خلاصه در فایل زیر تنظیم و جهت مشاهده ارائه گردیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید