نحوه تمدید جواز تاسیس – راهنمایی و نحوه تمدید جواز تاسیس

تمدید جواز تاسیس: برای فعالیت هر واحد صنعتی و تولدی اخذ مجوز های زیادی الزامی می باشد. یکی از این مجوز ها جواز تاسیس می باشد که واحد صنعتی و یا تولیدی برای فعالیت ابتدا باید به دریافت این مجوز اقدام کنند. جواز تاسیس برخلاف دیگر مجوز ها برای هر فعالیتی در صنف های مختلف مانند فعالیت های تولیدی، صنایع، هنری، اقتصادی و موارد دیگر مورد نیاز می باشد.

در حالت کلی می توان گفت جواز تاسیس مجوزی می باشد که به هر واحدی اجازه فعالیت می دهد. این جواز را باید هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی دریافت کنند که نوع جواز هر دو متفاوت می باشد. ما در این مقاله نحوه تمدید جواز تاسیس را به طور کامل شرح می دهیم.

همانطور که گفته شد برای انجام هرگونه فعالیت اقتصادی به مجوزی نیاز داریم که در اصطلاح جواز تأسیس نامیده می شود. جواز صدور بر اساس نوع فعالیت واحد صنعتی و تولیدی متفاوت می باشد برای مثال اگر در کارخانه محصولات کشاورزی تولید خواهد شد جواز تأسیس آن از سمت وزارت جهاد کشاورزی صادر می شود.

تمدید جواز تاسیس

مدت اعتبار جواز تاسیس

جواز تأسیس نیز مانند سایر مجوز ها دارای مدت اعتبار می باشد و فرد متقاضی نمی تواند به طور دائمی از آن استفاده کند. اگر مدت اعتبار جواز تأسیس پایان یابد واحد صنعتی و یا کارخانه دیگر نمی تواند از امتیازات این جواز استفاده کند و باید به تمدید آن اقدام کند. مدت اعتبار جواز تأسیس یک سال می باشد و باید بعد از گذشت یک سال جواز تأسیس مجدداً تمدید شود.

محل صدور جواز تأسیس بر اساس نوع فعالیت واحد صنعتی و تولیدی یا کارخانه ها متفاوت می باشد از این رو برای تمدید نیز باید به سازمان مربوطه مراجعه کنید. برای تمدید هر جوازی، مدت‌زمان مشخصی تعیین شده است.

به ‌عنوان ‌مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تمدید مجوزهایی که از طرف این سازمان برای مشاغل مختلف صادرشده مدتی بین ۱۴ هفته تا یک ماه را تعیین کرده‌ است. در طی این مدت صاحبان کسب‌وکار و شرکت‌ها باید نسبت به تمدید جواز تأسیس خود اقدام نمایند. همچنین جهاد کشاورزی نیز ۲ تا ۴ ماه برای تمدید جواز تأسیس اختصاص داده است. متقاضیان با تمدید مجدد جواز تأسیس می توانند دوباره از مزایای آن بهره مند شوند.

مدارک لازم جهت تمدید جواز تاسیس

  • فرم تمدید جواز تاسیس.
  • دفترچه قرارداد زمین یا اجاره‌نامه منابع طبیعی.

مراحل تمدید جواز تاسیس

۱- ورود به سایت ثبت ‌نام

ابتدا وارد سایت http://www.behinyab.ir می‌شوید.

۲- ورود به حساب کاربری

در قسمت سرمایه‌گذاری، تمدید جواز را انتخاب کرده و سپس نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

اشتباهات متداول: پیش ‌درآمد ورود اطلاعات در سامانه، پرکردن آخرین اطلاعات متقاضی در قسمت اعلام پیشرفت طرح‌ های سرمایه‌گذاری (طرح‌های نیمه‌تمام) می‌باشد.

۳- انتخاب نوع جواز

ابتدا در جدول شماره یک جواز را انتخاب می‌کنیم. سپس در جدول پایین صفحه سایر مجوزها همراه با مشخصات ظاهر می‌شود. شما باید جواز موردنظر را انتخاب نمایید.

۴- تکمیل مدارک

در این مرحله اطلاعات درخواستی باید تکمیل شود و پس‌ازآن فایلی مطابق مشخصات گفته‌شده ارسال شود و تائید گردد.

بعد از که مدارک مورد نیاز تکمیل و ارسال می شود آن ها توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت کامل بودن جواز تأسیس تمدید می شود. جواز تأسیس بعد از ثبت شرکت اولین مجوزی است که باید فعالیت دریافت شود.

شرایط لازم جهت تمدید جواز تاسیس

برای تمدید اعتبار جواز تاسیس متقاضی باید روند پروژه و مقدار پیشرفت آن را به سازمان مربوطه به صورت یک گزارش ارائه دهد. در این گزارش باید تمامی نکات مربوط به پروژه و حتی مشکلاتی که در طی فعالیت به وجود آمده است ذکر شود. برای تمدید دوباره جواز تأسیس توجه کنید که حتماً باید یک زمین تهیه کنید (خرید یا اجاره) در غیر این صورت جواز تمدید نخواهد شد.

جواز تاسیس یکی از مجوز های ثبت برند می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید