نحوه تمدید رتبه پیمانکاری – رتبه پیکانکاری چطور تمدید شود

نحوه تمدید رتبه پیمانکاری بعد از ثبت شرکت افراد برای گسترش فعالیت های خود با اقدام به اخذ رتبه پیمانکاری کنند. در حقیقت رتبه پیمانکاری نشان دهنده سطح کیفیت و توانایی پیمانکاران می باشد. ۵ سطح دارد عدد یک نشان دهنده اولین و برترین رتبه و عدد پنج نشان دهنده آخرین و کمترین رتبه می باشد که این اعداد با تغییر فعالیت ها و توانایی های شرکت قابل تغییر می باشند.

رتبه پیمانکاری اعتبار مشخصی دارد و باید بعد از پایان اعتبار آن اقدام به تمدید آن نمایید. این رتبه ممکن است هنگام تمدید تغییر کند و بر اساس سطح کیفیت فعالیت های شرکت کم یا زیاد شود. برای تمدید رتبه پیمانکاری شرایط و مدارکی مورد نیاز می باشد که ما در این قسمت به طور کامل همه آن ها را توضیح می دهیم.

تمدید رتبه پیمانکاری

شرایط تمدید رتبه پیمانکاری

همانطور که گفته شد رتبه پیمانکاری به ترتیب بالاترین و پایین ترین از عدد ۱ شروع می شود و در عدد ۵ به پایان می رسد. کسب رتبه یک نشان دهنده توانایی بالا و حرفه ای بودن شرکت می باشد درصورتی که کسب عدد ۵ نشان دهنده پایین بودن سطح کیفیت شرکت و فعالیت های آن ها می باشد.

جالب است بدانید مرجع صدور رتبه پیمانکاری براساس رتبه متفاوت می باشد به این صورت که رتبه های ۱ و ۲ از سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری صادر می شود ولی رتبه های ۳ الی ۵ از طرف استانداری‌ها و معاونت فنی و عمرانی صادر می شوند.

افراد متقاضی برای دریافت رتبه پیمانکاری ابتدا باید شرایط اولیه مورد نیاز را دارا باشند. به طور مثال شرکت متقاضی حتماً باید به صورت قانونی ثبت شده باشد؛ دارای کد اقتصادی باشد و سوپیشینه نداشته باشد.

ضمناً مدیران شرکت نباید کارمند بخش های دولتی باشند؛ مدرک تحصیلی مدیرعامل و دست کم دو سوم اعضای هیئت مدیره حداقل کارشناسی باشد و مدرک تحصیلی حداقل یک نفر از این افراد مرتبط با موضوع فعالیت شرکت باشد.

توجه کنید که اگر مدرک تحصیلی هیچ یک از افراد با موضوع فعالیت شرکت همخوانی نداشته باشد حتماً باید حداقل یک نفر از آن‌ها دارای سابقه کار در حیطه فعالیت شرکت باشد.موارد گفته شده جز پیش نیاز های اولیه برای دریافت رتبه پیمانکاری می باشد و به غیر از این موارد باید موارد زیادی رعایت شود تا فرد متقاضی قادر به دریافت رتبه شود.

دریافت رتبه پیمانکاری

اگر پیمانکاران شرایطی را که در قسمت فوق ذکر شد را داشته باشند می توانند اقدام به دریافت رتبه پیمانکاری کنند. با دریافت رتبه پیمانکاری شرکت می تواند با شرکت های دیگر به رقابت بپردازد حتی این کار می تواند باعث پیشرفت شرکت شود.

زمانی که رتبه پیمانکاری شرکتی بالاتر مکی شود یعنی این شرکت بیشتر دیده می شود و خیلی سریع تر و راحت تر می تواند نظر پروژه های اجرایی و سرمایه گذاری را به خود جلب کند و در پروژه های بزرگ دولتی و خصوصی مشارکت داشته باشد. رتبه پیمان کاری نیز مانند سایز رتبه ها و مجوز ها دارای مدت اعتبار می باشد که در صورت پایان اعتبار آن در صورت نیاز شرکت باید به تمدید آن اقدام کند.

مدارک و شرایط زیادی برای تمدید رتبه پیمانکاری مورد نیاز می باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

مدارک و شرایط لازم برای دریافت رتبه پیمانکار

  • افرادی که در شرکت امتیاز آور می باشند و باعث بهتر شدن رتبه شرکت می شوند نباید در شرکت دیگری به عنوان فرد امتیاز آور معرفی شوند.
  • در شرکت نباید تغییرات اساسی ایجاد شود. در حقیقت نباید در شرکت تغییرات بیش از اندازه باشند تا باعث تغییر نوع شرکت و فعالیت آن شود.
  • حتماً باید اطلاعات شرکت به طور کامل در سامانه ساجات ثبت شده باشد همچنین شرکت باید در نظارت راهبردی ریاست جمهوری دارای پرونده باشد.
  • بیشتر اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل ثابت باشند و تغییری نکرده باشند البته توجه کنید که این افراد می توانند با یکدیگر جابه جا شوند.
  • شرکت حتماً باید دارای پروژه های تمام شده و نیمه کاره باشد یعنی شرکت غیرفعال نباشد.

شرکت های پیمانکاری با داشتن شرایط گفته شده می توانند اقدام به تمدید رتبه پیمانکاری کنند. البته به جز شرایطی که گفته شد عوامل دیگری هم وجود دارند که باعث می شوند فرد متقاضی سریع تر بتواند رتبه پیمانکاری را تمدید کند. ما در ادامه به شرایطی که وجود آن ها باعث راحت تر شدن تمدید رتبه پیمانکاری می شود اشاره می کنیم.

همانطور که می دانید برای دریافت رتبه پیمانکاری همه شرکت های پیمانکاری باید موارد زیادی را رعایت کنند تا موفق به اخذ رتبه شوند. بعد گذشت مدتی اعتبار رتبه به پایان می رسد و در صورت لزوم شرکت متقاضی باید به تمدید آن اقدام کند.

تمدید رتبه پیمانکاری نیازمند شرایطی می باشد که براساس آن ها رتبه برای شرکت تمدید و صادر می شود و در صورت نداشتن این شرایط شرکت نمی تواند رتبه پیمانکاری دریافت کند. از عواملی که می تواند در تمدید رتبه نقش داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سرمایه شرکت جهت تمدید رتبه

میزان سرمایه شرکت با تمدید رتبه یا حتی ارتقای رتبه شرکت رابطه مستقیم دارد. در واقع هدف از ثبت شرکت، کسب سود است و هرچه سرمایه شرکت بیشتر باشد قاعدتاً سود بیشتری نیز حاصل می شود. بنابراین افزایش سرمایه شرکت بر روند تمدید و ارتقای رتبه شرکت تاثیرگذار است.

ارزش ریالی پروژه های تمام شده یا نیمه تمام: همان طور که گفته شد شرکت های فعال یعنی شرکت هایی که دارای پروژه های تمام شده و نیمه تمام هستند می توانند اقدام به تمدید رتبه پیمانکاری کنند حال در این بین اگر پروژه هایی که شرکت به انجام رسانده دارای ارزش ریالی زیادی باشند شرکت راحت تر می تواند رتبه خود را تمدید کند حتی ممکن است این عامل باعث افزایش رتبه شرکت شود.

تعداد نیروی فنی و متخصص شرکت: هر چه شرکت دارای کارکنان با تجربه و متخصص باشد شرکت راحت تر می تواند رتبه خود را تمدید کند. (افرادی که در شرکت در رتبه پیمانکاری تأثیر گذار می باشند افراد امتیاز آور نامیده می شوند.)

هزینه مورد نیاز برای تمدید رتبه پیمانکاری

با توجه به این که بیشتر اقداماتی که در هنگام اخذ رتبه پیمانکاری انجام می شود در هنگام تمدید آن نیز مورد نیاز می باشد به همین دلیل هزینه مورد نیاز برای تمدید رتبه پیمانکاری مانند هزینه اخذ این رتبه می باشد به این تفاوت که در هنگام تمدید رتبه بیست درصد هزینه آن کاهش پیدا می کند.

راه ارتباطی با موسسه ثبتی ذهن ناب

برای کسب اطلاع از تمدید رتبه پیمانکاری شرکت بعد از تکمیل مدارک خواسته شده فوق حتماً با موسسه ثبتی ذهن ناب تماس حاصل فرمائید تا تفاوت را احساس کنید.

موسسه ثبتی ذهن ناب اولین در بهترین ها

ثبت را به ما بسپارید و تغییرات را با ما تجربه کنید

جهت هرگونه مشاوره ثبتی با ما تماس بگیرید

موسسه ثبتی ذهن ناب جهت تمدید رتبه پیمانکاری شرکت شما از هرکجا آمادگی همراهی را دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید