ثبت برند لاتین – مدارک و هزینه ها و نحوه ثبت برند لاتین به صورت تخصصی

ثبت برند لاتین و ثبت علامت تجاری لاتین, به اشخاص حقیقی و حقوقی کمک می کند که بتوانند در زمینه صادرات و واردات دارای ماهیت بین المللی شوند. برای اینکه به خوبی بتوانیم چگونگی ثبت برند لاتین را برای شما عزیزان در این مقاله توضیح داده و شرایط و مدارک آن را توضیح دهیم، بهتر می بینیم که نخست یک تعریف مختصر از برند داشته باشیم.

در توضیح کلمه برند باید اشاره داشته باشیم که برند از کلمه اسکاندیناوی برندر اخذ شده است. درواقع در آن زمان نام تجاری وسیله ای برای به وجود آوردن وجه تمایز میان صاحبان اصلی حیوانات محسوب می شد و مالک حیوانات با سوزاندن تن آن ها به شکل یک علامت مخصوص، آن ها را علامت گذاری می نمودند در حالت کلی این نشانه ها نخستین شکل های ظاهری نام تجاری را تشکیل می دادند .

توضیح در مورد علامت تجاری لاتین

مدت زیادی می باشد که از برند به عنوان مفهومی برای تشخیص و تمیز محصول یک تولید کننده از سایر تولید کنندگان استفاده می گردد که غالباً در قالب نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و غیره به کار برده می شود.

کار ثبت علائم تجاری و اختراعات را اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران که یکی از ادارات ثبت محسوب می شود، انجام می دهد. مطابق ماده ۶ قانون ثبت علائم تجاری اداره ثبت علائم را شعبه ویژه ای از دفتر دادگاه شهرستان تهران محسوب می کند و به اینصورت اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی می تواند تصمیماتی در مورد قبول یا رد علائم به عنوان شعبه دادگاه شهرستان بگیرد. موسسه ثبت برند ذهن ناب در ادامه نکات کلیدی ثبت برند را بررسی خواهد نمود.

ثبت برند لاتین

چند نکته مهم در مورد ثبت علامت تجاری لاتین

درصورتی که معنی برند شما، فارسی نیست؛ باید شما اقدام به ثبت برند لاتین بکنید و در این رابطه مسئله مهم معنی برند می باشد. در زمان ثبت برند به غیر از سوابق ثبتی، باید شما اطمینان پیدا کنید که برند یا برندهای مشابه در مادرید به ثبت نرسیده است. همانطور که آگاه هستید، ثبت برند لاتین دارای سوابق ثبتی وسیعی می باشد. لذا امکان ثبت برند لاتین بسیار کمتر از ثبت برند فارسی است. همینطور ثبت برند لاتین به عنوان یک فاکتور مهم برای موفقیت در بازار بین المللی محسوب شده و در زمان ثبت برند لاتین باید این نکته را در نظر داشت که دریافت کارت بازرگانی و یا عضویت اتاق بازرگانی در این مورد نیز ضروری می باشد.

تفاوت علامت تجاری لاتین و برند فارسی

برند لاتین به برندی اطلاق می گردد شامل حروف و یا عبارات لاتین باشد یا نام انتخابی ریشه ای لاتین داشته باشد. یعنی حتی در صورت استفاده از اسم یا حروف فارسی که به صورت لاتین نوشته شده باشد هم ثبت برند شما لاتین انجام می گیرد. هدف اصلی ثبت برند لاتین انجام امور صادراتی و وارداتی کالاها و خدمات می باشد. پس در نظر داشته باشید که تنها افرادی می توانند برند لاتین ثبت نمایند که قبلاً کارت بازرگانی یا عضویت اتاق بازرگانی خود را اخذ کرده باشند.

تفاوت دیگر این دو ثبت برند در این است که در زمان ثبت برند لاتین، به جزء استعلام بررسی وضعیت برند در ایران باید وضعیت علائم تجاری بین المللی لاتین نیز مورد بررسی قرار گیرد.

نکته: ثبت برند لاتین هیچگونه تاثیری بر مالیات و عوارض ندارد و برند و علامت تجاری شامل مالیات نمی شود.

مدت اعتبار علامت تجاری لاتین

مدت اعتبار گواهی نامه ثبت علامت تجاری لاتین یا تصدیق علامت لاتین نیز همانند برند فارسی ۱۰ سال می باشد و متقاضی میتواند تا ظرف مدت ۱۰ سال از این نام تجاری برای محصولات و خدمات خود استفاده نماید. متقاضی پس از منقضی شدن این مدت باید نسبت به تمدید برند و علامت تجاری اقدام نماید اما صاحب علامت قادر می باشد و درصورتی که هنگام تمدید تغییری در علامت داده نشود، تمدید ثبت فقط به یک مورد درج آگهی در روزنامه رسمی می باشد.

مدارک ثبت برند لاتین

مدارک ثبت برند لاتین با توجه به حقیقی و حقوقی بودن متقاضی متفاوت می باشد که به شرح زیر می باشد:

مدارک ثبت برند لاتین حقیقی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین حقیقی به شرح زیر می باشد:

  • مدارک هویتی برابر اصل شده متقاضی ثبت برند و لوگو که شامل شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند می باشد که در صورتی که متقاضی غیرایرانی باشد پاسپورت و کدفراگیر اخذ شده جهت تغییرات برند الزامی می باشد.
  • متقاضی می بایست دارای یک کد پستی معتبر و یک آدرس ایمیل و یک خط موبایل به نام خودش باشد که قابلیت استعلام داشته باشد.
  • عضویت اتاق بازرگانی یا کارت بازرگانی یا سایت فعال که دارای eNamad باشد که مرتبط به رشته فعالیت و طبقه بندی های مدنظر متقاضی و به نام متقاضی که دارای اعتبار باشد.
  • ارائه لوگو علامت در ابعاد ۱۰ در ۱۰ به صورت فایل Jpeg که قابلیت تغییر داشته باشد.
  • توصیف مختصر در مورد لوگو طراحی شده و اعلام طیف رنگ های به کار رفته در لوگو توسط متقاضی.
  • در صورتی که تمایل به تکمیل پرونده توسط وکیل امور برند و علامت تجاری باشد امضاء وکالتنامه وکیل توسط متقاضی.

مدارک ثبت برند لاتین حقوقی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین حقوقی به شرح زیر می باشد:

  • مدارک هویتی شخصیت حقوقی برابر اصل شده از جمله اساسنامه با موضوع مرتبط با طبقات انتخاب شده برند و علامت تجاری و آگهی ثبتی آخرین تعیین سمت و حق امضاء مجاز شخصیت حقوقی که دارای اعتبار باشد و به تائید اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری رسیده باشد.
  • روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تعیین سمت و حق امضاء مجاز شخصیت حقوقی که دارای اعتبار باشد.
  • مدارک هویتی برابر اصل شده مدیر عامل شخصیت حقوقی و افراد صاحب امضاء مجاز که شامل شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند می باشد که در صورتی که متقاضی غیرایرانی باشد پاسپورت و کدفراگیر اخذ شده الزامی می باشد.
  • متقاضی می بایست دارای یک کد پستی معتبر و یک آدرس ایمیل و یک خط موبایل به نام خودش باشد که قابلیت استعلام داشته باشد.
  • عضویت اتاق بازرگانی یا کارت بازرگانی یا سایت فعال که دارای eNamad باشد که مرتبط به رشته فعالیت و طبقه بندی های مدنظر متقاضی که به نام مدیر عامل شرکت و دارای اعتبار باشد.
  • ارائه لوگو علامت در ابعاد ۱۰ در ۱۰ به صورت فایل Jpeg که قابلیت تغییر داشته باشد.
  • توصیف مختصر در مورد لوگو طراحی شده و اعلام طیف رنگ های به کار رفته در لوگو توسط متقاضی.
  • در صورتی که تمایل به تکمیل پرونده توسط وکیل امور برند و علامت تجاری باشد امضاء وکالتنامه وکیل توسط متقاضی.

تعداد برند های ثبت شده با کارت بازرگانی

افراد حقیقی دارای کارت بازرگانی و یا عضویت اتاق بازرگانی می توانند با مجوز های ذکر شده ۳ برند و علامت تجاری ثبت نمایند و همچنین افراد حقوقی دارای کارت بازرگانی و یا عضویت اتاق بازرگانی می توانند با مجوز های ذکر شده ۱۰ برند و علامت تجاری را به ثبت برسانند. درصورتی که تعداد برند ها از تعداد اعلام شده بیشتر باشد می بایست مجوز دیگری روی اظهارنامه ثبت برند گرفته شود.

توجه: با eNamad فقط می توان یک برند و فقط به نام سایت ثبت نمود.

نحوه ثبت علامت تجاری لاتین

ثبت برند لاتین تقریباً همانند ثبت برند فارسی می باشد با این تفاوت که در برند لاتین می بایست به صورت لاتین نوشته شود و مجوز اجباری ثبت برند و علامت تجاری کارت بازرگانی و یا عضویت اتاق و یا eNamad می باشد.

مراحل ثبت برند لاتین

مراحل ثبت برند لاتین مشابه مراحل ثبت برند فارسی می باشد با این تفاوت که در ثبت برند لاتین می بایست ابتدا تعیین نمود که برند و علامت تجاری لاتین هستند و شما دارای کارت بازرگانی معتبر هستید یا خیر. در مرحله بعد می بایست طبقه صادرات را به طبقات برند و علامت تجاری خود اضافه کنید.

هزینه ثبت برند لاتین

هزینه ثبت برند و علامت تجاری لاتین شامل موارد زیر می شود:

  • ثبت نام شخص حقیقی یا حقوقی در سامانه مالکیت معنوی که برای اولین بار اقدام می کنند.
  • تنظیم و ثبت اظهارنامه برند لاتین که می بایست حتماً یک طبقه صادرات به آن اضافه شود.
  • وکالت پرونده و پرداخت حق التمبر حق التمبر وکیل.
  • پرداخت روزنامه رسمی نوبت اول و نوبت دوم ثبت برند لاتین که به صورت سیاه و سفید یا رنگی می باشد و با توجه به تعداد کادر, طبقات برند, تعداد مالکین و همچنین رنگ بندی برند اعلام قیمت می شود.
  • پرداخت حق الثبت برند و علامت تجاری لاتین که بعد از روزنامه رسمی نوبت دوم اعلام هزینه می شود.
  • باقی پرداخت های اداره مالکیت معنوی شامل خرید تصدیق علامت و تشکیل پرونده می باشد.

آیا بدون وجود کارت بازرگانی میتوان علامت تجاری لاتین ثبت نمود؟

همانطور که پیشتر گفته شد بدون داشتن کارت بازرگانی نیز میتوان برند لاتین به ثبت رساند اما دارا بودن یکی از موارد زیر الزامی می باشد.

الف) کارت عضویت اتاق بازرگانی.

هر شخص حقیقی می بایست جهت عضویت اتاق بازرگانی مدارک زیر را تهیه نماید:

  • اخذ پلمب دفاتر قانونی شامل دفتر روزنامه و دفتر کل.
  • اخذ اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی که بعد از پلمپ دفاتر انجام می گیرد.
  • اخذ طرح جامع مالیاتی
  • اخذ عضویت اتاق بازرگانی

ب) Enamad به نام متقاضی یا مدیر عامل شخصیت حقوقی

متقاضی با داشتن سایت دارای Enamad و فروش کالا و ارائه خدمات در آن، می تواند ثبت برند لاتین (که می بایست با نام سایت یکی باشد) خود را انجام دهد.

ج) استفاده از روش ۷۰ به ۳۰ که دقیقاً می بایست ابعاد فارسی علامت ۷۰ درصد لوگو و ابعاد لاتین علامت ۳۰ درصد لوگو را در بر بگیرد و عنوان علامت فارسی باشد.

جهت استعلام برند و علامت لاتین به این صفحه مراجعه کنید.

سخن پایانی در زمینه ثبت برند لاتین

درصورتی که تمایل به ثبت برند و علامت تجاری لاتین خود را دارید و این افتخار را می خواهید به موسسه ثبتی ذهن ناب بدهید, فرم زیر را پرینت گرفته و تکمیل کنید و با مدارک هویتی مورد نظر برای موسسه توسط ایمیل یا فایل ضمیمه زیر ارسال کنید تا در سریعترین زمان و به بهترین کیفیت برند و علامت تجاری شما به ثبت برسد. حتماً طبقات برند و علامت تجاری را مطالعه و طبقه برند و علامت تجاری خود را مشخص نمایئد.

فرم ثبت برند pdf

موسسه ثبتی ذهن ناب برای ثبت برند لاتین و علامت تجاری یا تغییرات برند لاتین و علامت تجاری شما از هرکجا آمادگی همراهی را دارد.

موسسه ثبتی ذهن ناب اولین در بهترین ها

ثبت را به ما بسپارید و تغییرات را با ما تجربه کنید

جهت هرگونه مشاوره ثبت برند با ما تماس بگیرید