استعلام ثبت شرکت – استعلام شرکت ثبت شده از سایت های دولتی

استعلام ثبت شرکتاستعلام شرکت – لیست اسامی شرکت های ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها: هم اکنون تنها منبعی قابل استناد جهت کلیه افراد، ارگان ها، سازمان های دولتی و خصوصی سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور است و فقط آن دسته از شرکت هایی از اعتبار برخوردار می باشند که نام آن ها در این سامانه ثبت شده باشد.

هر کدام از انواع مختلف شرکت ها دارای شماره ثبتی می باشند. که یک فاکتور اصلی جهت استعلام شرکت است. شماره ثبت برای یک شرکت دقیقاً شبیه شماره شناسنامه برای یک فرد می باشد.

شما می توانید استعلام کلی شرکت را از راه اداره ثبت شرکتها و یا اینکه از کارشناسان مجرب موسسه ثبتی ذهن ناب به صورت رایگان اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید. شما جهت استعلام شرکت از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها به سه رکن اصلی، نام شرکت، شناسه ملی شرکت و شماره ثبت شرکت نیاز دارید.

استعلام ثبت شرکت

لیست نام های شرکت های ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها

همچنین برای ثبت تغییرات شرکت یا ثبت نام اینترنتی شرکت هم ،از این سامانه که زیر شاخه سازمان ثبت اسناد کشور می باشد، می توان بهره برد و در صورتی هم که به غیر از استعلام شرکت اطلاعات بیشتری در مورد نام اعضاء هیئت مدیره و میزان سرمایه یک شرکت می خواهید به دست آورید، داخل سامانه روزنامه رسمی کشور وارد شده و با وارد کردن نام شرکت، یا شماره ثبت شرکت در قسمت آگهی های قانونی، می توانید روزنامه رسمی شرکت را مشاهده کنید.

شما می توانید در صفحه آگهی های قانونی، یکی از فیلدهای خالی مانند نام شخصیت حقوقی و یا شماره ثبت شرکت و یا شناسه ملی شرکت را قید نمایید تا بتوانید روزنامه های تاسیس و تغییرات شرکت مد نظر خود را مشاهده کنید.

شما در روزنامه رسمی به غیر از ده موردی که اشاره کردیم می توانید اطلاعات دیگری مانند موضوع فعالیت، اشخاص شرکت, سرمایه شرکت و دیگر اطلاعات موجود در آگهی تاسیس را ببینید. درصورتی که در این سایت نتوانستید اطلاعاتی را از شرکت مدنظر به دست آورید، این مسئله نشانگر آن می باشد که این شرکت به صورت قانونی ثبت نشده است.

استعلام نام شرکت به صورت تخصصی

کلیه شرکت ها باید نام ویژه و مخصوص خود را دارا باشند .نام شرکت درواقع یک مشخصه ای می باشد که هویت او را مشخص و سبب شناسایی او و تمیز آن راز سایر شرکت ها، ممکن می کند. بعد از ثبت، قانون شرکت را به این اسم به عنوان یک شخص حقوقی شناخته و تحت حمایت خود قرار می دهد.

چون شخصیت حقیقی شرکاء از شخصیت تجاری و حقوقی آن ها جدا می باشد، معمولاً اسم شرکت غیر از اسم حقیقی یا تجاری شرکاء انتخاب می شود و قانون تجارت هم در این مورد صراحت دارد که شرکت تحت نام مخصوصی تشکیل خواهد شد.

جهت مشخص کردن نام شرکت، موسسین باید از ابتدا نظر مساعد اداره ثبت شرکت ها را به دست آورند. برای انتخاب نام شرکت باید به نکات زیر دقت شود:

  • نامی که انتخاب می کنید، قبلاً به ثبت نرسیده باشد
  • دارای معنی بوده و با فرهنگ اسلامی تطابق داشته باشد.
  • حداقل دارای سه سیلاب باشد
  • لاتین نباشد
  • واژه بیگانه نباشدو فارسی باشد.

تعیین نام شرکت به صورت تخصصی

در حال حاضر انتخاب نام شرکت مقداری دشوار شده است زیرا حجم اسامی ثبت شده شرکت در دهه های اخیر به صورت وسیعی افزایش پیدا کرده است. درصورتی که نامی قبلاً در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد، دیگر قابلیت ثبت در آن اداره را ندارد.

برای همین هم برای پیشگری از رد نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها، پیش از ثبت نام شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها، باید از نام انتخابی خود استعلام بگیرید. برای این منظور می توانید به آدرس http://www.ilenc.ir مراجعه نمایید. بعد از وارد شدن به سامانه و وارد کردن یکی از این موارد: شناسه ملی، نام شخصیت حقوقی، شماره ثبت. به بررسی نام شرکت مورد نظر خود بپردازید.

سامانه استعلام شماره ثبت شرکت ها

به موجب ماده 20 باب سوم (فصل اول) قانون تجارت شرکت های تجاری در 7 دسته زیر طبقه بند می گردند.

  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی

کلیه انواع شرکت ها بعد از تکمیل مراحل ثبت و دریافت شماره ثبت جهت متقاضیان قابل پیگیری و استعلام هستند، درصورتی که نتوان اطاعات شرکتی را نتوان در این استعلام پیدا کرد به معنی آن می باشد که شرکت به صورت قانونی به ثبت نرسیده است.

چگونگی استعلام قانونی بودن شرکت ها

امروزه تنها منبع قابل استناد جهت همه افراد، ارگان ها، سازمان های دولتی و خصوصی سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور است و تنها آن دسته از شرکت ها از اعتبار برخوردار می باشند که نام آن شرکت ها در این سامانه وجود داشته باشد، برای استعلام شرکت مد نظر یکی از موارد «نام شرکت – شماره ثبت شرکت – شناسه ملی شرکت» لازم می باشد، و درصورتی که یکی از این موارد را داشته باشیم می توانیم اطلاعات کلی که در بالا توضیح دادیم را در مورد شرکت مد نظر به دست آوریم.

کلیه سوالات متداول در خصوص ثبت شرکت ها و موسسات در سایت اداره ثبت اسناد و املاک کل کشور توضیح داده شده است.

چگونگی استعلام شماره ثبت شرکت

اداره ثبت شرکت ها بعد از اینکه کارهای مربوط به ثبت شرکت، به پایان رسید، یک شماره ثبت به شرکت اختصاص می دهد. این شماره از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بعد از این شرکت را با این شماره می شناسند. ولی امکان دارد نمونه ای شبیه به این شماره در کشور وجود داشته باشد به خاطر همین هم می باشد که، سازمان املاک و اسناد کشور یک شماره دیگری به نام شناسه ملی به افراد حقوقی تخصیص می دهد.

این شناسه یازده رقمی بوده و تنها مخصوص یک شرکت است. بنابراین از مهم ترین موارد در شناسایی و استعلام برند و علائم تجاری وجود یا عدم وجود یک شرکت به شمار می رود.

ویژگی های شماره ثبت شرکتهای ثبت شده

  • مانند شناسنامه یکی از راه های شناسایی هویت شرکت یا ثبت موسسه محسوب می شود.
  • ثابت و بدون تغییر می باشد.
  • شرکت هایی که دارای شماره ثبت نمی باشند؛ غیرمجاز به شمار می روند.
  • یک راهکار جهت مطالعه شناسه شرکت ها می باشد.
  • تا زمانی که شرکت دایر است با این شماره قابل شناسایی می باشد.
  • شماره ثبت مهمترین فاکتور یا مهمترین مشخصه در استعلام ثبت شرکت ها می باشد.
  • توسط این شناسه، هویت اشخاص حقوقی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اتاق بازرگانی، سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه قابل شناسایی می باشند.

مزیت های استعلام شماره ثبت شرکتها

  1. بررسی نمودن نوع شرکت
  2. بررسی کردن محل کار شرکت
  3. بررسی نمودن قانونی بودن شرکت مورد نظر

شیوه و مراحل استعلام ثبت شرکت ها از سامانه

چنانچه شما دارای شماره ثبت شرکت مد نظر می باشید و می خواهید که سایر مشخصات و اطلاعات شرکت را پیدا کنید می توانید به آدرس http://www.ilenc.ir مراجعه کرده و شماره ثبت شرکت مد نظر را وارد کنید تا بتوانید دیگر اطلاعات مد نظر را به دست آورید.

ولی درصورتی که می خواهید شماره ثبت شرکت خاصی را به دست بیاورید با وارد نام آن شرکت می توانید شماره ثبت شرکت و کد ملی شرکت را پیدا کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره ثبت شرکت و برند و استعلام شرکت با کارشناسان زبده ما در موسسه ثبت شرکت ذهن ناب تماس برقرار نمایید.

آموزش استعلام ثبت شرکت ثبت شده به صورت تصویری

گام اول : شما نخست باید به سامانه اینترنتی استعلام شناسه ملی شرکت ها به آدرس http://www.ilenc.ir مراجعه کنید.

استعلام شرکت ثبت شده

گام دوم: همچنان که در سمت راست تصویر ملاحظه می نمایید، سه فیلد شناسه ملی، شماره ثبت و نام شخصیت (که منظور نام شرکت یا موسسه مد نظر می باشد) دیده می شود و همانگونه که در خود تصویر نوشته شده است، پر نمودن یکی از فیلد ها کفایت می کند و با پر کردن یکی از آن ها، نوبت به وارد کردن تصویر امنیتی در قسمت مربوطه می رسد.

گام سوم: بعد از انکه گام دوم را انجام دادید بایست کلید جستجو را کلیک کنید که بعد از آن مشخصاتی مثل شناسه ملی، شماره ثبت، نام شخصیت حقوقی، نوع شخصیت، سازمان ثبت کننده، وضعیت و همینطور چنانچه شخصیت حقوقی مد نظرشما توضیحاتی داشته باشد، توضیحات آن در کادر مربوطه مشاهده می گردد.

استعلام شرکت ثبت شده

در صورتی که نام شخصیت حقوقی خود را به صورت دقیق و کامل وارد نسازید سامانه اطلاعات کلیه شرکت ها و موسساتی که حروف نوشته به وسیله شما در نام آن ها وجود دارد را نمایش خواهد داد. که امکان دارد اینصورت با نام صد ها شخصیت حقوقی روبه رو شوید که بطبع یافتن شرکت یا موسسه مد نظر شما از میان این همه نام، بسیار سخت بوده و نیاز به زمان خواهد داشت.

بنابراین توصیه شرکت ذهن ناب به شما این می باشد که زمانی که قصد جستجو و استعلام شرکت ثبت شده دارید، سعی کنید که نام کامل ان را در سامانه وارد کنید.

گام چهارم: در این مرحله نیز بر روی مشخصاتی که از شرکت یا موسسه مد نظر تان نمایان گشته است، کلیک کنید تا کلیه مشخصات آن؛ مانند تصویر پنجم در یک صفحه جداگانه برای شما به نمایش درآید.

استعلام شرکت

شما از استعلام ثبت شرکت ها چه اطلاعاتی را می توانید کسب کنید؟

  • شناسه ملی شخصیت حقوقی
  • ثبت کننده شخصیت حقوقی
  • تاریخ تاسیس شخصیت حقوقی
  • آخرین تاریخ به روزرسانی (که منظور تاریخ ثبت آخرین تغییرات شرکت می باشد)
  • نام کامل شخصیت حقوقی
  • نوع شخصیت حقوقی (مانند سهامی خاص، با مسئولیت محدود)
  • شماره ثبت شخصیت حقوقی
  • اداره کل ثبت کننده
  • واحد ثبتی ثبت کننده
  • کد پستی شخصیت حقوقی
  • محل اقامت قانونی
  • شرایط و وضعیت شخصیت حقوقی

دقت داشته باشید که کد پستی و محل اقامت قانونی شخصیت حقوقی که دراین صفحه دیده می شود؛ مربوط می شود به محل اقامت قانونی که شخصیت حقوقی مربوطه در زمان ثبت تاسیس به اداره ثبت شرکت ها داده است. ولی درصورتی که آدرس را تغییر داده باشد، در این قسمت نمی توانید آن را مشاهده کنید و جهت مشاهده تغییرات شرکت بایست با استفاده از اطلاعاتی که از این صفحه کسب کرده اید، باید به سایت روزنامه رسمی مراجعه کرده و از این راه تغییرات شرکت یا موسسه غیرتجاری مد نظر خود را جستجو کرده و به دست آورید.