ثبت برند ارزان – ثبت فورس برند ارزان و یا ثبت برند رایگان

ثبت برند ارزان و ثبت فورس برند, از آنجایی که روز به روز بر تعداد تولید کنندگان و کارخانجات یک محصول مشترک افزوده می شود؛ لذا مشتریان جهت ثبت برند ارزان و انتخاب خود را بر اساس عوامل مختلفی انجام می دهند که یکی از این عوامل برند می باشد.

درواقع برند نشانگر منبع محصولات به مشتریان می باشد که از عرضه کالای مشابه با آن ها ممانعت می کند. برندها موجب می شوند که مشتریان از طریق آن ها محصولات را بشناسند و به آن پایبند گردند. یک برند موفق محصول خدمات مشخص و یا مکان مشخصی می باشد که اگر خریدار یا استفاده کننده به ارزش های منحصر به فرد آن آگاه گردد, پایبندتر می گردد.

در سال 1995 گرندرزلزی محقق بزرگ در زمینه ثبت برند, یک تعریف برای برند ارائه داد که عبارت می باشد از «برند نمادی پیچیده می باشد که دامنه متنوعی از ایده ها و ویژگی ها را در بر می گیرد»

ثبت برند ارزان

ثبت فورس برند

در حقیقت برند فقط با معنی و مفهوم لغوی خود با مشتری ارتباط برقرار نمی کند بلکه با استفاده از هر عاملی که در طول زمان به گونه ای با آن در آمیخته و در جامعه به شکل هویت اجتماعی و شناخته شده نمود پیدا کرده, با مصرف کننده گان ارتباط برقرار می سازد.

علامت تجاری , عنوان قانونی برای برند می باشد. مطابق قانون , هر نوع علامت مانند نقش, تصویر, رقم, حرف, عبارت, مهر, کلمه, لفاف و غیره که جهت امتیاز تشخیص محصول صنعتی, تجاری یا کشاورزی اختیار می گردد را علامت تجاری گفته می شود.

براساس تعریف بالا می توان به این نتیجه دست پیدا کرد که “علامت تجاری” یا “برند” یا “مارک و لوگو” معرف کالا و محصول تجاری و صنعتی و فلاحتی می باشد که به عنوان یک دارایی غیر ملموس, مجموعه ای از ارزش های کارکردی شرکت به حساب می آید.

بعد از تاریخ تسلیم اظهارنامه, ثبت برند یا علامت تجاری به مدت 10 سال دارای اعتبار می باشد و همچنین باید اشاره داشته باشیم که برند یا علامت تجاری قابل نقل و انتقال می باشد و این انتقال فقط بعد از ثبت در برابر اشخاص ثالث معتبر است.

چگونگی ثبت برند ارزان

جهت انتخاب ثبت برند ارزان , شرایط ویژه ای مورد نیاز می باشد که بر اساس قوانین کشورهای گوناگون و عرف جامعه, عفت عمومی, اخلاق حسنه, مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی, یک سری محدودیت هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدارک تقاضای ثبت برند ارزان

  • مدارک شناسایی اشخاص حقیقی (کارت ملی و شناسنامه)
  • مدارک شناسایی اشخاص حقوقی (مدارک هویتی شرکت از جمله روزنامه تاسیس شرکت, آخرین تغییرات هیات مدیره و حق امضاء)
  • درصورتی که علامت تجاری لاتین باشد یا دارای ریشه عربی باشد, دریافت کارت بازرگانی الزامی می باشد.
  • ارائه نمونه علامت تجاری (باید یک نمونه را آپلود نموده و همزمان با پر نمودن اظهارنامه و چند نمونه گرافیکی از علامت را همراه با سایر مدارک ارائه کرد)
  • مدارکی که نشانگر فعالیت شما در حوزه مشخصی مانند آموزشی, پزشکی و غیره باشد را که می خواهید علامت مربوط به آن را ثبت نمایید, ارائه نمایید.
  • اگر می خواهید درصورت نیاز از حق تقدم استفاده نمایید باید مدارم مربوط به آن را همزمان که اظهارنامه را ارائه می کنید, تسلیم کنید.
  • مجوز تاسیس بهره برداری, پروانه ساخت یا هر نوع جواز فعالیت (جهت اشخاص حقوقی)
  • درصورتی که متقاضی ثبت خارجی باشد, باید معادل ارزی هزینه های ثبتی را پرداخت کند.
  • هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس جدول مشخص شده است.
  • مدارک شناسایی وکیل یا نماینده که حق امضاء دارد (درصورتی که برای انجام امور از وکیل استفاده می شود)

مراحل مختلف ثبت برند ارزان

برای انجام این کار باید نخست به سامانه اینترنتی مالکیت صنعتی بخش ثبت علائم تجاری مراجعه کرد و اظهارنامه ثبت برند را در سامانه تکمیل نمود. در این سامانه یک لینک ثبت نام وجود دارد که بایست روی آن کیک کنید. سپس وارد نخستین مرحله ثبت نام شده و مراحل ثبت نام را قدم به قدم به ترتیب ذکر شده در زیر انجام دهید.

  1. انتخاب کردن نوع اظهارنامه
  2. پر نمودن مشخصات مالک (مشخصات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد نمایید و در صورتی که فرد از وکیل یا نماینده قانونی استفاده می نماید مشخصات او را وارد سازد)
  3. بارگذاری مدارک گفته شده (مدارک لازم را جهت ثبت اینترنتی باید اسکن نمود)
  4. بررسی کردن مجدد و تایید اطلاعات و مدارک لازم
  5. واریز هزینه ثبتی از طریق اینترنتی
  6. اخذ شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن (پس از به پایان رسیدن مراحل ثبت نام و تکمیل آن سیستم نام کاربری, کلمه عبور و کد رهگیری را به فرد می دهد)

در مرحله بعدی نوبت امضاء نسخه تایید شده می شود که شخص باید یکی از نسخه ها را همراه با مدارکی که قبلاً برابر با اصل شده, به همراه فیش به آدرس مرکز ارسال کند.

مراحل ثبت برند ارزان

پس از تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک, کارشناس مربوطه, آن ها را بررسی و رسیدگی نهایی می کند و نتیجه را بیان می دارد. امکان دارد کارشناس ثبت برند را رد یا تایید نماید. درصورتی که نقصی در مدارک وجود نداشته باشد پس از انجام رسیدگی و تایید ثبت, مراتب ثبت و واریز نهایی را به متقاضی اطلاع می دهند و در مرحله بعدی از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضایه اعلام می گردد و پس از سپری شده یک ماه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می شود.

باید اشاره کنیم که پس از تهیه مدارک و ثبت در سامانه, بایست درخواست خود را از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیگیری نمود. به غیر از سامانه می تواند پروسه پیگیری و تکمیل در سامانه را از طریق پیامک و ایمیل هم انجام داد. بنابراین بایست آدرس ایمیل و شماره همراهی که ارائه می شود؛ معتبر باشد و به رابط پیگیری تعلق داشته باشد تا متقاضی در پیگیری اداری با مشکل مواجه نشود.

بعد از انتشار روزنامه رسمی ثبت برند ارزان

احتمال دارد پس از انتشار آگهی, فرد ذینفعی, اعتراضی داشته باشد. در این شرایط اداره مالکیت صنعتی رونوشت اعتراض را برای فرد متقاضی ارسال می کند و به مهلت دفاع از خود را به او می دهد. فرد متقاضی نیز با ارائه دلایل و استدلالات خود, اعتراض نامه را به اداره ارسال می نماید. درصورتی که متقاضی یادداشت متقابل را ارسال کند اداره رونوشت را در اختیار فرد ذینفع قرار داده و در مورد ثبت یا رد برند یا علامت تجاری تصمیم گیری می نماید.

موسسه ثبت برند ذهن ناب مهیای ارائه خدمات مشاوره و همینطور انجام امور ثبت سریع و ارزان برند شما عزیزان می باشد. لطفاً با کارشناسان شرکت ما تماس برقرار سازید تا بتوانید راهنمایی های مورد نیاز را دریافت نمایید.