هزینه آگهی ثبت شرکت – چگونگی محاسبه آگهی ثبتی تاسیس شرکت ها در ایران

هزینه آگهی ثبت شرکت جهت به ثبت رساندن انواع شرکت ها باید شما مراحل مختلفی را سپری کنید که آخرین مرحله از مراحل ثبت شرکت، آگهی شدن ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار رسمی کشور می باشد (پرداخت هزینه تاسیس شرکت).

به موجب ماده 6 نظام نامه در مورد مواد 196 و 197 و 199 قانون تجارت مصوب سال 1311 در طی ماه نخست ثبت هر شرکت، خلاصه شرکتنامه و منضمات آن بایست به وسیله اداره ثبت محل در روزنامه رسمی کشور و یکی از روزنامه ای کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت با هزینه خود شرکت انتشار پیدا کند.

هزینه آگهی ثبت شرکت

ضمانت اجرای تخلف از ثبت اصل شرکت و تخلف از آگهی کردن خلاصه شرکتنامه

  • دادستان قادر می باشد که تقاضاء انحلال اینگونه شرکت را از دادگاه داشته باشد. (ماده 2 قانون در مورد ثبت شرکت ها)
  • ضمانت اجرای این تخلف، بطلان شرکت می باشد، ولی این بطلان در برابرافراد ثالث و به ضرر اشخاص خارج از شرکت، قابل استناد نمی باشد، به این معنی که شرکت و شرکاء داخل شرکت نمی توانند در مقابل سایرین به این بطلان استناد نمایند، با اینکه اشخاص خارج از شرکت می توانند در مقابل شرکت و شرکای داخل شرکت، به این بطلان استناد نمایند (198 قانون تجارت).

لذا ثبت شرکت به عنوان اقدام نهایی تاسیس شرکت هنگامی انجام می شود که در روزنامه رسمی دادگستری و روزنامه کثیرالانتشاری که خود شما مشخص می کنید، چاپ گردد تا شرکت به رسمیت شناخته گردد.

با دقت به، به وجود زیرساخت ها و ارتباط سیستمی با روزنامه رسمی در کلیه موارد، متقاضی مکلف می باشد برای پیگیری مراحل انتشار آگهی و پرداخت هزینه های مربوط از طریق درگاه مخصوص شرکت روزنامه رسمی به نشانی http://rrk.ir اقدام کنند.

چگونگی محاسبه کادر هزینه آگهی روزنامه رسمی

چگونگی محاسبه هزینه روزنامه رسمی، به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت، بستگی دارد. به هر میزان که موضوع فعالیت طولانی تر و تعداد اعضاء بیشتر باشد، تعداد خطوط آگهی شما نیز افزایش پیدا کرده و مبلغ بیشتری جهت درج آگهی در روزنامه رسمی باید پرداخت کنید.

باید اشاره کنیم که هزینه روزنامه رسمی، به شکل آنلاین و علی الحساب محاسبه می شود که بر اساس مطالب بالا، می توان در همان سامانه نسبت به پرداخت اینترنتی آن اقدام کرد.

واریز مبلغ آگهی ثبتی شرکت ها و موسسات

جهت واریز هزینه، نیاز می باشد که نخست در پورتال گفته شده ثبت نام کرد و عضو سایت شوید. برای این منظور بعد از مراجعه به وب سایت این روزنامه، از منوی سمت راست، منوی ورود باید اقدام به انتخاب ثبت نام متقاضی جدید کرد.

باید ابتدا آدرس ایمیل و رمز عبور را وارد کرده و سپس بر روی دکمه عضویت کلیک کرد تا وارد صفحه جدید جهت درج مشخصات شد. در این صفحه مشخصات عمومی و ثبتی فرد مانند نام ، آدرس و … دریافت می گردد.

شخصیت ثبت نام کننده در روزنامه رسمی

یک نکته مهمی که در این صفحه وجود دارد این می باشد که، شخصیت ثبت نام کننده باید حقیقی و یا حقوقی باشد. لذا پیشنهاد می شود که شرکت ها و موسسات جهت دنبال کردن اسناد ثبتی خود در این سامانه با نام شخصیت حقوقی و مشخصات شرکت ثبت نام نمایند.

بعد از سپری شدن ۱۵ روز کاری پس از واریز هزینه، روزنامه رسمی تاسیس شرکت چاپ خواهد شد و از طریق همان سایت می توان اقدام به چاپ ان کرد.

لازم به ذکر است که بعد از وارد ساختن موارد مورد نیاز جهت چاپ آگهی در سامانه، شما یک شماره پیگیری دریافت خواهید کرد که می توانید توسط آن و بدون مراجعه حضوری، از کلیه مراحل ثبت آگهی اطلاع پیدا کنید.

اطلاعاتی که در روزنامه رسمی کشور انتشار پیدا می کنند

  • تاریخ و شماره ثبت شرکت مورد نظر
  • نام، نوع، موضوع، مرکز فعالیت و آدرس و مشخصات شرکت مد نظر.
  • میزان سرمایه شرکت با بیان جزئیات موجود و تعهد شده
  • نام های هیئت مدیره و سمت آن ها
  • تاریخ آغاز به کار شرکت و در صورت محدود بودن مدت شرکت تاریخ پایان کار شرکت
  • بیان اسامی شرکاء ضامن در شرکت های تضامنی و مختلط

نکته: هریک از اطلاعاتی که در زمان ثبت شرکت در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار چاپ می گردد، اگر تغییری در آن ایجاد گردد باید دوباره در روزنامه رسمی چاپ و آگهی گردد.

هزینه آگهی روزنامه کثیرالانتشار ثبت شرکت

به غیر از اینکه آگهی تاسیس شرکت باید در روزنامه رسمی کشور ثبت شود، باید در روزنامه کثیرالانتشار نیز چاپ گردد.

روزنامه کثیرالانتشار عبارت می باشد از روزنامه ای که به صورت رایج و شایع منتشرشده و در سطح کشور به شکل گسترده توزیع می گردد. مثلا ً روزنامه همشهری، روزنامه اطلاعات و …

باید متذکر شویم که میزان هزینه روزنامه کثیرالانتشار اندکی با میزان هزینه روزنامه رسمی متفاوت می باشد و بر اساس صورتجلسه شرکت و با فردی که در روزنامه می گیرد، قیمت آن فرق دارد.

دقت داشته باشید در صورتیکه یک شرکت آگهی روزنامه کثیرالانتشار قبلی را به چاپ نرسانده باشد به صورت اتوماتیک و سیستمی از درج صورت جلسه تغییرات جدید در سامانه ثبت شرکت ها ممانعت می شود.

کارشناسان ما در موسسه ثبت شرکت ذهن ناب مهیای ارائه خدمات در این زمینه به شما عزیزان می باشند.