ثبت شرکت ارزان قیمت – ارزانترین و سریعترین ثبت شرکت در تهران

هدف ما از این مقاله این می باشد که بررسی نماییم که برای ثبت شرکت ارزان در تهران (ارزانترین ثبت شرکت یا ثبت شرکت ارزان قیمت) شما باید چه مراحلی را طی کنید و یک شرکت چگونه از طریق سامانه ثبت شرکت ها، به ثبت می رسد و میزان هزینه ای که برای فرد در بر خواهد داشت چه مقدار می باشد و از چه طریقی می توان یک شرکت را به صورت ارزان در کلان شهر تهران به ثبت رساند؟

ثبت شرکت ارزان

نحوه ثبت شرکت ارزان

برای انجام این کار نیاز می باشد تا نخست شرکت را به صورت آنلاین در سامانه ثبت نمود.

بعد از ورود به سامانه http://irsherkat.ssaa.ir باید به بخش پذیرش رجوع شود، در این مرحله فرمی روی صفحه قرار داده شده و باید نسبت به پر کردن آن اقدام نمایید. باید جهت تکمیل فرم اطلاعات مربوط به متقاضی را به صورت کامل وارد کرد، نام متقاضی ثبت شرکت در تهران و سمت وی و در این بخش مشخص می گردد . در ضمن باید ذکر کنیم که متقاضی اصیل می باشد یا وکیل.

تعیین نام ثبت شرکت ارزان

شما در مرحله ی بعدی با این عنوان روبه رو خواهید شد (اطلاعات شخص حقوقی) در این قسمت نام های درخواستی ثبت می شود. نام شرکت بایست انتخاب شود، برای این کار نیاز است که شما پنج نام را پیشنهاد کنید، این نام ها باید دارای خصوصیات زیر باشند:

  • دارای ریشه فارسی باشند (لاتین نباشند)
  • با شئونات انقلاب اسلامی منافاتی نداشته باشند.
  • دارای اسم خاص باشند.
  • تکراری نباشند.

مراحل مختلف ثبت شرکت ارزان و سریع در تهران

  • در این صفحه شما با کادری روبه رو خواهید شد که در آن به موضوع فعالیت شرکت اشاره شده است. در این قسمت نیاز می باشد که در مورد نوع فعالیت شرکت محدود و یا نامحدود بودن مدت فعالیت آن را انتخاب نمایید.
  • سپس باید روی قسمت گام بعدی کلیک کرده و وارد صفحه بعدی شوید. این صفحه در واقع صفحه اطلاعات اصلی می باشد. در این بخش اطلاعات کلی مانند کد پستی، شماره تلفن و نشانی را باید وارد کنید. درصورتی که دارای اطلاعات دیگری هم مانند پست الکترونیک، دورنگار و یا نشانی تارنما هستید؛ می توانید آن ها را هم در این قسمت وارد کنید.
  • صفحه بعدی هم مربوط به سرمایه شخص حقوقی می شود در این قسمت نیاز می باشد که شما نوع سرمایه را مشخص نمایید، نقدی می باشد یا غیرنقدی؟ سهام بانام می باشد و یا بی نام در ضمن ارزش ریالی هر سهم هم باید مشخص گردد. بعد از تکمیل، جهت رفتن به مرحله بعدی، باید روی گام بعدی کلیک نمایید.
  • صفحه ای که باز می شود مربوط به اشخاص می باشد، اشخاص در واقع عبارت از افرادی می باشند که در شرکت دارای سمت می باشند. این افراد به اشخاص حقیقی و حقوقی طبقه بندی می شوند، چنانچه شخص حقوقی مدنظر باشد باید مشخصات کامل خود را وارد نمایند و چنانچه شخص حقوقی مدنظر باشد؛ گزینه تابعیت و کد ملی ظاهر می گردد که باید هر سه را پر نمایید.
  • در این قسمت سه گزینه قرار داده شده، حذف، ثبت اطلاعات و انصراف بر اساس اینکه می خواهید کدام یک را انتخاب نمایید روی یکی از این سه گزینه باید کلیک نمایید. گزینه ثبت اطلاعات جهت اطلاعات وارد شده می باشد.
  • و باید اشاره داشته باشیم که گزینه حذف هم همین اطلاعات را حذف می نماید و گزینه انصراف به این معنی می باشد که از تغییر اطلاعات منصرف شده اید.
  • در این قسمت از پروسه ثبت شرکت در تهران، شما بایست میزان سرمایه و سهام خود را وارد نمایید، لازم به ذکر می باشد که شما در صفحه اشخاص به اسم شخص اشاره کردید که سرمایه گزار می باشد، دراین قسمت باید سمت وی را در شرکت و یا موسسه مشخص کنید و در کادر مربوطه درج کنید.
  • به عنوان مثال مدیر عامل یا رئیس هیت مدیره، همینطور در این قسمت باید تاریخ آغاز و پایان سمت فرد معین گردد و همینطور داشتن حق امضاء برای فرد مذکور و یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر باید تایید گردد.
  • در صفحه بعدی شما در مورد شعب و یا شرکت باید توضیح دهید، سمت تصدی افراد را در شعب با نام و مشخصات مشخص می کنید زمان آغاز این تصدی را هم معین می نمایید.
  • در قسمت شما وارد صفحه روزنامه می شوید. باید روز آغاز سال مالی و آغاز ماه مالی را در کادر پر نمایید. در این صفحه شما می توانید به فهرست اطلاعات مراجعه کرده و روی موضوع مورد نظر خود کلیک نمایید.
  • در گام بعدی شما وارد اظهارنامه شرکت خواهید شد، در این قسمت باید متن اظهارنامه را وارد کنید، می توانید برای این کار از متن های موجود در سیستم استفاده کنید و بعد وارد صفحه اساسنامه می شوید و اساسنامه را وارد می سازید.
  • لازم به ذکر است که در این صفحه نمونه های فرضی از اساسنامه و شرکت نامه موجود می باشد که فقط پر کردن آن ها کافی می باشد. درصورت تمایل می توانید قوانین خاص مربوط به شرکت خودتان را هم وارد کنید.
  • در مرحله بعدی شما باید تصویر برابر اصل شده اساسنامه خود را در سایت اداره ثبت شرکت ها قرار دهید و سپس وارد صفحه مدارد می گردید، با توجه به اینکه شرکت شما از چه نوع شرکت هایی می باشد مدارک درخواستی را وارد سازید.
  • باید یادآور شویم که درصورتی که می خواهید اصل صورتجلسه رد نشده و عودت داده نشود، باید متن را کامل و در قسمت مخصوص به خود تایپ نمایید و دقت داشته باشید که متن تایپ شده با اصل صورتجلسه مطابقت داشته باشد.
  • حال شما پس از طی نمودن مراحل ذکر شده، اطلاعات نهایی را دقیق و کامل وارد رایانه نموده اید و به اینصورت تائید پذیرش را دریافت کرده اید، از این لحظه به بعد شما می توانید هر زمان که مایل باشید وارد سامانه بشوید، کد رهگیری دریافت کرده و تصمیمات گرفته شده را مشاهده نمایید به اینصورت شما برای پیگیری می توانید از طریق ورود به سامانه اقدام نمایید و نیاز نیست که به صورت حضوری مراجعه کنید.
  • لازم به ذکر است که شما اطلاعات را تکمیل نموده اید پذیرش اینترنتی و تایید آن را هم دریافت کرده اید، حال نوبت آن است که صورتجلسات تنظیمی را با تمامی ضمایم مربوطه با پست سفارشی به آدرس گفته شده ارسال نمایید.
  • چنانچه مدارک ثبت شرکت شما در تهران ناقص باشد، مدارک با پست به شما عودت داده خواهد شد تا نقص آن را برطرف سازید و درصورتی که صورتجلسه تایید شد؛ برای صدور آگهی، به روزنامه ارسال می شود. اگر رد شود مدارک به شما برگردانده می شود و شما می توانید در نوبت بعدی دوباره اقدام نمایید و یک صورتجلسه تازه تنظیم کنید.
  • باید اشاره کنیم که، اگر از امکانات اینترنتی بهره ببرید، می توانید از قابلیت های مفیدی برخوردار گردید. درصورتی که شما ثبت شرکت در تهران را به صورت اینترنتی انجام دهید، قادر خواهید بود که دیگر پیگیری ها را هم از همین راه انجام دهید، سوال های خود را مطرح کرده و جواب دریافت نمایید بدون اینکه نیازی به مراجعه حضوری شما باشد.

ارزانترین ثبت شرکت

  • در پایان هنگامی که اطلاعات را تکمیل نمودید و پذیرش اینترنتی را از طریق سایت دریافت کردید، باید مقداری صبر کنید تا تاییدیه پذیرش را مشاهده کنید، و حال نوبت آن می باشد که صورتجلسه و ضماییم آن را با پست سفارشی به آدرس گفته شده ارسال نمایید. لذا لازم نمی باشد که شما جهت تحویل مدارک مراجعه حضوری داشته باشید.
  • در این قسمت، اطلاعات روزنامه ای شرکت از روی فهرست معین می گردد و در پی آن شما وارد صفحه اظهارنامه می گردید. در این قسمت این امکان فراهم می باشد که شما بتوانید از فرم های تعبیه شده استفاده نمایید و آن ها را پر کنید. درصورتی که اطلاعات خاصی مربوط به شرکت شما موجود باشد می توانید آن ها را هم اضافه کنید.
  • چون بعضی از شرکت ها قوانین و مقررات خاص خود را دارند. سپس شما باید وارد صفحه اساسنامه شده و اساسنامه شرکت خود را در سایت ثبت کنید. لازم به ذکر است که اداره ثبت شرکت ها دارای فرم های پیش فرضی می باشد که می توانید آن ها را پر نمایید در ضمن شرکت نامه ها هم از این قاعده پیروی می کنند.
  • پس از این مرحله بایست کپی برابر اصل اساسنامه را هم وارد نمایید. بعد به صفحه مدارک وارد گردید، هر شرکتی نوع خاصی از مدارک را ارائه می نماید، باید مدارک را صورت دقیق و در جای خاص خود و به صورت کامل تایپ نمایید. باید توجه شود درصورتی که مدارک ناقص باشد عودت داده خواهد شد.
  • باید توجه شود متن تایپ شده برابر با اصل آن باشد. هنگامی که اطلاعات به صورت کامل و دقیق و نهایی شد؛ وارد رایانه می شود، چنانچه رایانه تایید پذیرش را به شما اعلام نمود، باید نسخ صورتجلسه و ضمایم به وسیله پست سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه ارسال شود. درصورت تایید به روزنامه رسمی برای صدور آگهی فرستاده می شود. لازم به ذکر است که شما قبلاً کد رهگیری اخذ کرده اید و از این پس می توانید روند پرونده و تحولات آن را از سامانه پیگیری نمایید.
  • در پایان درصورتی که درخواست ثبت شرکت ارزان در تهران شما رد گردید به شما عودت داده خواهد شد و مستندات اعلام می شود تا شما اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و مجدداً اقدام کنید. ولی درصورت پذیرش، مسئول اداره، دستور ثبت در دفتر شرکت ها را صادر می نماید.

[iphorm id=”3″ name=”فرم تاسیس شخصیت حقوقی”]